کاپیتان‌ها  باید به عنوان دست راست مربی در داخل زمین باشند و دستورات داده شده را در مستطیل سبز به بازیکنان دیکته کرده و اجرا کنند.از طرفی خود در لحظات سرنوشت ساز و حساس، با استفاده از تجربیات و قابلیت‌های ذاتی،‌تیم کشور خود را در زمین مدیریت صحیح کنند. با توجه به نقش مهم فرمانده‌های داخل مستطیل سبز، پیکارهای جام بیستم می‌تواند نقش و اهمیت حضور کاپیتان‌ها را بیش از پیش آشکار کند.



در پیکارهای جام جهانی 2014 برزیل 32 تیم از قاره‌های گوناگون خواهند کوشید که  با استفاده از توانایی و بضاعت‌های فنی و فیزیکی خود از رقبا گوی سبقت را بگیرند. در این میان نقش کاپیتان‌ها به عنوان فرمانده داخل زمین تیم‌های حاضر در جام، بسیار پراهمیت است.در این مطلب به اختصار چهره 32 فرمانده حاضر در جام جهانی برزیل  معرفی می‌شوند:

 
گروه A
تیاگو سیلوا - برزیل
این مدافع در سال‌های اخیر چه در پیراهن پاری‌سن‌ژرمن و چه همراه با روسونری‌های آ.ث‌میلان خوش درخشیده است. سیلوا می‌خواهد در 29 سالگی اوج توانمندی در مسابقاتی که کشورش میزبان است، جشن قهرمانی بگیرد و جام را روی دستانش بلند کند.
ورزش11-تیاگو سیلوا

داریو سرنا -کرواسی
اسطوره فوتبال اوکراین پس از 10 سال فعالیت در لیگ اوکراین و انجام بیش از 400 بازی برای شاختار دونتسک حالا به عنوان یک فرمانده با تجربه به جام جهانی می‌آید.
 ورزش11-داریو سرنا

رافائل مارکز - مکزیک
مدافع سابق بارسلونا اکنون 34 ساله شده و در لیگ آمریکا بازی می کند. او با 116 بازی ملی یکی از کاپیتان های با تجربه جام جهانی است که سابقه حضور در جام جهانی را نیز دارد.

ورزش11-رافائل مارکز


سباستین باسونگ - کامرون
ستاره کامرون در جمع شیران رام‌نشدنی وظیفه‌ای بس سنگین دارد. او باید مردانش را صحیح هدایت کند که نتیجه بگیرد تا همچون شیر بر حریف غرش کنند. او در لیگ برتر انگلیس در تیم نوریچ سیتی بازی می کند.

ورزش11-سباستین باسونگ


گروه B
ایکر کاسیاس – اسپانیا
 کاسیاس کاسیاس است. او حتی اگر در رئال مادرید مورد نگون بختی قرار گرفته باشد، آنقدر تجربه و توانمندی دارد که ماتادورها را همانند جام جهانی قبلی به خوبی در زمین هدایت کند.
ورزش11-ایکر کاسیاس

رابین فان پرسی - هلند
روبین فان پرسی تجربه بین‌المللی کافی دارد و به اعتقاد لویی فان‌خال می‌تواند لاله‌های نارنجی را در جام جهانی کمک کند. او در آرسنال و منچستریونایتد قابلیت‌های فراوانش را برای این منظور بروز داده است.

ورزش11-رابین فن پرسی


کلادیو براو – شیلی
دروازه‌بان توانمند و 30 ساله عضو تیم سوسیداد اسپانیا در مرحله مقدماتی نقطه اتکای تیمش بود. او می‌خواهد این نقش را در مسابقات برزیل 2014 استمرار ببخشد و عاملی اساسی در درخشش شیلی در این جام باشد.

ورزش11-کلودیو براوو

 
لوکاس نایل- استرالیا
ستاره سابق بلکبرن انگلیس که حتی برای وستهام و اورتون به میدان رفته، حتی با 35 سال سن، مدافعی درجه یک است. او امیدوار است بتواند در جام جهانی با استفاده از تجربیات فراوانش به کانگورها کمک کند.

ورزش11-لوکاس نایل


گروه C
ماریو یپس – کلمبیا
در تابستان آینده ماریو یپس 38 ساله می شود. او می‌کوشد از نظر بدنی دچار افت نشده تا بتواند با استفاده از تجربیاتش به کلمبیا کمک کند.

 ورزش11-ماریو یپس

گریگوریس کاراگونیس - یونان
با داشتن 131 بازی ملی در کارنامه هافبکی بسیار با تجربه در سطح ملی است. او یکی از بازماندگان تیم طلایی یونان در جام ملت‌های منجر به قهرمانی 2004 است.

ورزش11-گریگوریس کاراگونیس

دیدیه دروگبا- ساحل عاج
دروگبا وقتی وارد جام جهانی شود، 35 ساله خواهد بود. بازیکن اسبق چلسی می خواهد با تجربه‌ زیادش دروازه‌ حریفان را به خطر بیندازد.

ورزش11-دیدیه دروگبا


ماکوته هاسبه- ژاپن
مدافع 29 ساله سابقه 70 بازی ملی برای سامورایی‌های آبی را در کارنامه ملی دارد. او امیدوار است با هدایتی صحیح نتیجه درخشانی در جام جهانی عاید فوتبال ملی ژاپن شود.

ورزش11- ماکوته هاسبه

گروه D
دیگو لوگانو - اروگوئه
از زمانی که به عضویت وست‌برومویچ آلبیون درآمد، خیلی برای تیم انگلیسی بازی نکرده اما این مدافع 33 ساله با کوله‌باری از تجربه که بخش اعظم آن همراه با فنرباغچه ترکیه بود، می‌تواند به تیم آمریکای جنوبی کمک شایانی در جام جهانی برزیل کند.

ورزش11- دیگو لوگانو

 
برایان روییز - کاستاریکا
در تیم فولام انگلیس این هافبک تهاجمی و خلاق توانمندی‌هایش را به خوبی نشان داده است. حال جام جهانی منتظر است در قالب فرمانده داخل زمین کاستاریکا توانمندی این بازیکن را شاهد باشد.

ورزش11- برایان روییز

استیون جرارد - انگلیس
روی هاجسون در مورد جرارد نظری جالب دارد. سرمربی انگلیس آرزو می‌کند جرارد به مانند بازی در لیورپول در اوج باشد تا «سه شیر» (تیم ملی انگلیس) به پیش حرکت کند و افتخار بیافریند.

ورزش11-  استیون جرارد

بوفون - ایتالیا
بی‌شک کاپیتان ارزشمند آتزوری(ایتالیا) مرکز ثقل بازی تیمش است. او که در اوج باشد، ایتالیا هم می‌درخشد و نتایج خوب می‌گیرد.

ورزش11- جان لوئیجی بوفون


گروه E
گوخان اینلر -سوئیس
این هافبک عضو تیم ناپولی ایتالیا با 29 سال سن اجرا کننده دقیق دستورات اوتمار هیتسفلد در زمین مسابقه است.

ورزش11- گوخان اینلر


آنتونیو والنسیا - اکوادور
مهاجم گوش راست منچستریونایتد تا 2 ماه دیگر وظیفه‌ای بس سنگین در تیم کشورش داررد. او باید جوانان شایسته اکوادور را برای کسب نتیجه در زمین هدایت کند.

ورزش11-  آنتونیو والنسیا


هوگو لیوریس - فرانسه
دروازه‌بان عضو تاتنهام نقطه اتکا خروس‌های آبی در جام جهانی برزیل است. او می‌خواهد علاوه بر لقب یک فرمانده خوب، عنوان دروازه‌بان خوب جام را نیز از آن خود کند.

ورزش11-  هوگو لیوریس

نوئل والدرس- هندوراس
این دروازه‌بان 36 ساله از سال 2000 در خدمت تیم کشورش است و اکنون 118 بازی در کارنامه دارد.

ورزش11-  نوئل والدرس

گروه F
لیونل مسی- آرژانتین
یکی از ستارگانی است که کانون همه توجهات خواهد بود.اگر در اوج آمادگی باشد، بدیهی است ابتدا تیم‌های همگروهی یعنی ایران، نیجریه و بوسنی هرزگوین از او لطمه خواهند خورد و در مراحل بعد تیم‌های که می خواهند بر سر قهرمانی جام رقابت کنند.

ورزش11-  لیونل مسی

امیر اسپاهیچ – بوسنی‌هرزگوین
مدافع میانی و با تجربه بایرلورکوزن، سال‌ها بازی در تیم های گوناگون را تجربه کرده و اکنون به برزیل 2014 می‌آید که کم‌تجربه‌های بوسنی را مقابل ایران، آرژانتین و نیجریه پیش ببرد.

ورزش11-  امیر اسپاهیچ

جواد نکونام - ایران
کاپیتان جواد نکونام توانمندی‌های زیادی در کنار تجربه فراوانش دارد. او می‌تواند با هر دو پا شوت بزند و با استفاده از ضربات سر دروازه‌ حریفان را به خطر بیندازد. چه کسی می داند شاید نکونام ضمن هدایت تیم ایران ، حتی توانست دروازه‌ حریفان را نیز بازکرده و بارگلزنی تیم ملی را بردوش بکشد.

ورزش11-  جواد نکونام

وینسنت انیما -نیجریه
این دروازه‌بان درجه یک اولین بازی ملی خود را در سال 2002 انجام داد و حالا بدل به یک گلر درجه یک و دروازه‌بان مطرح شده است.

ورزش11-  وینسنت انیما

گروه G
فیلیپ لام - آلمان
کاپیتان بایرنی تیم ملی آلمان اکنون در اوج توانمندی و آمادگی قراردارد. او قادر به بازی در چند پست است و بی‌شک یکی از ارکان اصلی بازی یواخیم لو در جام جهانی خواهد بود.

ورزش11-  فیلیپ لام

کریستیانو رونالدو - پرتغال
کریس رونالدو در اوج توانمندی قراردارد. او اگر مثل زمان حضور در رئال در آمادگی کامل باشد، پرتغال را به طور قطع به حرکت وامی‌دارد.

ورزش11-  کریستیانو رونالدو

آسامواه ژیان - غنا
مهاجم بزرگ غنا اکنون در امارات و همراه با العین کار می‌کند و به خصوص برای ایرانیان چهر‌ه‌ای کاملا شناخته شده است.

ورزش11-   آسامواه ژیان

کلینت دمپسی – آمریکا
کلینت دمپسی، هافبک هجومی این روزهای سیاتل ساندرز در آمادگی مطلوب بسر می‌برد و امیدهای یورگن کلینزمان را در تیم ملی آمریکا را افزایش داده است.

ورزش11-  کلینت دمپسی

گروه H
وینسنت کمپانی - بلژیک
مدافع بلژیکی و قدرتمند منچسترسیتی انگلیس، نه فقط عامل موفقیت تیم باشگاهی اش است، بلکه در راهیابی بلژیکی‌ها به جام جهانی نقش داشت. او حالا نقطه اتکا تیم اروپایی در جام جهانی است.

ورزش11-  وینسنت کمپانی

مجید بوقره - الجزایر
بی شک در راه رسیدن الجزایر به مرحله نهایی رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل نقش بسزایی داشت. کارشناسان باور دارند این ستاره 31 ساله که در انگلیس برای شیفیلدونزدی و چارلتون بازی کرده و تجربه 3 فصل حضور برای گلاسکو رنجرز اسکاتلند را دارد، می‌تواند به تیم آفریقایی در جام جهانی برزیل کمک شایانی کند.

ورزش11- مجید بوقره
 
ایگور دنیسوف - روسیه
وی 11 سال در تیم زنیت سن‌پترزبورگ بدل به هافبکی درجه یک و با تجربه شده که می‌تواند دستورات کاپلو را در زمین برای روسیه اجرا کند.

ورزش11- ایگور دنیسوف

لی چون یونگ- کره‌جنوبی
در یک جمله او مهاجمی بسیار زیرک است که از کمترین فرصت،‌نهایت بهره‌برداری می‌کند و در قالب یک فرمانده حامی تیمش است.

 

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, | 20:18 | نویسنده : sajad |

 

 
تکنولوژی در جام جهانی

تکنولوژی در جام جهانی

در چند هفته آینده، دو رویداد مهم در جام جهانی 2014 اتفاق خواهند افتاد و هر دوی این اتفاقات در استادیوم کورینتیانس، سن پائولو روی خواهند داد.

یکی از این اتفاقات بازی برزیل و کرواسی در روز 12 ژوئن ساعت 17 به وقت محلی خواهد بود که بازی افتتاحیه است و دیگری چند دقیقه زودتر از این بازی روی خواهد داد و میلیون‌ها نفر شاهد آن خواهند بود. در برنامه قبل از شروع مسابقات یکی از داوطلبان معلول از اسکلت بیرونی مصنوعی رونمایی خواهد کرد که با ذهن خود فرد کنترل می‌شود و توانایی راه رفتن به او می‌دهد.

طبق گفته مدیر این پروژه، میگل نیکوللیس، این اسکلت مصنوعی به فرد معلول امکان ورزش کردن و حرکت کردن با فرمان دادن ذهن خود را می‌دهد. در افتتاحیه بازی‌های 2014 فرد داوطلب این وسیله را می‌پوشد و در نقطه شروع مسابقه می‌ایستد و به توپ فوتبال ضربه می‌زند.

این ضربه عصری جدید در علم اعصاب را شروع می‌کند. در واقع جام جهانی 2014 با به نمایش گذاشتن تکنولوژی آغاز می‌شود.

به غیر از این تکنولوژی جدید، لوازم جانبی پیشرفته دیگری از مجله توپ‌های فوتبال آیرودینامیک، حسگرهای تعبیه شده بر روی توپ‌ها که گذر آنها از خط را نشان می دهد و تیم هایی که کارایی ورزشکاران را آنالیز می‌کنند، رونمایی خواهند شد.

عمر پروزون، محقق علم پردازش داده‌ها درباره‌ی جام جهانی 2014 می‌گوید: این جام جهانی نسبت به مسابقات دیگر بیشترین پیوند با تکنولوژی را دارد. درست است که مهارت‌های قوتبالی نقش اساسی در این بازی ها خواهند داشت اما استفاده از تکنولوژی در بالا بردن کارایی تیم‌های فوتبال نیز بسیار مهم هستند.

در جام جهانی گذشته استفاده از توپ‌های jabulani مورد انتقاد شدید واقع شد. گفته می شد که این توپ‌ها پرش‌های غیر واقعی و غیر قابل پیش بینی داشتند.

توپ‌های جدید آدیداس که طرح Brazuca هستند طوری ساخته شده‌اند که این مشکلات را نداشته باشند.

به گفته‌ی محققان آدیداس، این توپ‌ها سطح سختی دارند و طوری طراحی شده اند که هوای بیشتری از روی توپ عبور می‌کند و میزان ردی که این توپ‌ها از خود بر جای می‌گذارند کمتر خواهد بود.

در جام جهانی گذشته بسیاری از طرفداران انگلیسی معتقد بودند که ضربه فرانک لمپارد که به دورازه تیم آلمان فرستاده شد از خط دروازه عبور کرده بود. با این حال این گل پذیرفته نشد. هر چند که انگلیس 4 بر 1 از آلمان شکست خورد اما طرفداران معتقدند که اگر گل لمپارد پذیرفته می‌شد نتیجه بازی کاملا تغییر می‌کرد.

فیفا در این دوره از بازیهای بسیار تحت فشار قرار گرفت تا از تکنولوژی " خط دروازه " برای بازیهای 2014 استفاده کند. استفاده از این تکنولوژی‌ انعطاف و دقت بازی‌ها را افزایش می‌دهد.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, | 20:14 | نویسنده : sajad |

 

 
کارلوس توز

کارلوس توز

در حالی که کمتر از یک ماه دیگر جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل رسما آغاز خواهد شد، تیم های حاضر در این رقابت‌ها فهرست بازیکنان خود را به فیفا اعلام کردند. اما این بار هم مثل دوره‌های قبل روی نام بازیکنان سرشناسی خط قرمز کشیده شد تا این ستارگان، غایبان بزرگ جام جهانی لقب بگیرند. در این میان نام بازیکنانی چون کاکا،رونالدینیو، اشلی کول، سمیر نصری، کارلوس توز و … به چشم می خورد که نتواستند اعتماد مربیان خود را برای حضور در بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا جلب کنند. در اینجا نگاهی می اندازیم به فهرست ۳۰ نفره تیم‌های مطرح در جام جهانی و بازماندگان سرشناس آنها.

برزیل

غایب سرشناس: کاکا، رونالدینیو، لوکاس مورا، فیلیپه لوئیس، روبینیو

اسپانیا

غایب سرشناس: ایسکو

هلند

غایب سرشناس: گریگوری ون‌درویل

انگلستان

غایب سرشناس:اشلی کول، مایکل کریک

ایتالیا

غایب سرشناس: فرانچسکو توتی، لوکا تونی

فرانسه

غایب سرشناس: سمیر نصری، گائل کلیشی

آرژانتین

غایب سرشناس: کارلوس توز

آلمان

غایب سرشناس: ماریو گومز

پرتغال

غایب سرشناس: کوارسما، سیلوستره وارلا، ویه‌‌ایرینا


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, | 20:10 | نویسنده : sajad |

 

 
کریستیانو رونالدو و لوییز سوارز

کریستیانو رونالدو و لوییز سوارز

هفته آخر پیکارهای لالیگا اسپانیا با قهرمانی اتلتیکو مادرید به پایان رسید و تیم‌های بارسلونا و رئال عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

کریستیانو رونالدو پیش از آن که دیدار رئال مادرید آغاز شود هنگام گرم کردن دچار مصدومیت شد تا آخرین بازی رئال در لالیگا را از دست بدهد و با همان 31 گل به کار خود در لیگ اسپانیا پایان دهد.

پیش از او هم لوییز سوارز مهاجم لیورپول در لیگ برتر انگلیس 31 گل به ثمررسانده بود تا هر دو مهاجم با این تعداد گل مشترکاً کفش طلای اروپا را بدست آورند.

نکته جالب توجه درباره برترین گلزنان اروپا این که هر دو مهاجم نتوانستند تیم‌های خود را قهرمان لیگ‌ کنند.

لیورپول نایب قهرمان شد و رئال در رده سوم لالیگا ایستاد.

لیونل مسی با 28 گل زده دوم شد و دیگو کاستا با 27 گل جایگاه سوم برترین گلزنان را بدست آورد


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, | 20:7 | نویسنده : sajad |

 


امير قلعه‌نويي به عنوان سرمربي استقلال در ليگ چهاردهم فعاليت خواهد کرد.


 

افجه‌اي سخنگوي باشگاه استقلال در پايان جلسه هيئت مديره اين باشگاه اعلام کرد که امير قلعه‌نويي با اکثريت آراي هيئت مديره همچنان سرمربي اين تيم باقي ماند.

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, | 20:4 | نویسنده : sajad |

 

هفته پاياني سري A


با پيروزي قهرمان ليگ دسته اول فوتبال ايتاليا و ثبت رکوردي جديد در اين رقابت‌ها، هفته سي‌وهشتم سري A‌ پيگيري شد.


 

در دومين روز از هفته سي‌وهشتم و پاياني ليگ دسته اول فوتبال ايتاليا موسوم به سري A، امروز (يکشنبه) سه بازي برگزار شد که در مهمترين آنها، يوونتوس قهرمان زودهنگام رقابت‌ها ميزبان کالياري بود و موفق شد ميهمان خود را با نتيجه 3 بر صفر شکست دهد.

آندره‌آ پيرلو در دقيقه 9، فرناندو يورنته در دقيقه 15 و کلوديو مارکيزيو در دقيقه 40 گل‌هاي يووه را به ثمر رساندند تا بانوي پير 102 امتيازي شود و در تاريخ کالچو اولين تيمي باشد که با امتياز سه رقمي فصل را به پايان مي‌رساند. يوونتوس در اين فصل از 38 بازي خود 33 پيروزي، سه تساوي و تنها دو شکست در کارنامه خود ثبت کرد.

در ديگر بازي‌ امروز جنوا ميزبان رم، نايب قهرمان رقابت‌ها بود که در اين ديدار جالوروسي با نتيجه يک بر صفر تن به شکست داد. جياني فتفادزيديس تک گل اين بازي را در دقيقه 83 براي جنوا به ثمر رساند. رم با قبول اين شکست 85 امتيازي ماند تا با 17 امتياز اختلاف نسبت به يوونتوس فصل را به پايان برساند.

امروز همچنين تيم‌هاي کاتانيا و آتالانتا به مصاف هم رفتند که اين بازي با پيروزي 2 بر يک کاتانيا خاتمه پيدا کرد. کاتانيا که سقوطش پيش از اين قطعي شده بود با اين پيروزي 32 امتيازي شد و در رده هجدهم قرار گرفت. آتالانتا هم با همان 50 امتياز قبلي‌ خود در رده يازدهم به کارش در اين فصل از سري A پايان دهد.

پرونده رقابت‌‌هاي سري A در فصل 14-2013 امشب با برگزاري شش ديدار بسته مي‌شود که برنامه اين بازي‌ها به شرح زير است:

ميلان - ساسولو

کيه‌وو - اينتر

فيورنتينا - تورينو

لاتزيو - بولونيا

پارما - ليورنو

ناپولي - هلاس ورونا

در جدول رده‌بندي يوونتوس با 102 امتياز صدرنشين است، رم با 85 امتياز در رده دوم قرار دارد و ناپولي با 75 امتياز جايگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, | 20:1 | نویسنده : sajad |

 

ساکرنت اسامي 10 تيم برتر باشگاهي جهان را اعلام کرد که در آن رئال مادريد بالاتر از همشهري خود آتلتيکو مادريد در صدر قرار دارد.

 

 مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا و ليگ اروپا برگزار شد و تيم‌هاي رئال مادريد و آتلتيکو مادريد به فينال ليگ قهرمانان اروپا و تيم‌هاي بنفيکا و سويا به فينال ليگ اروپا راه يافتند.

ساکرنت رده بندي 10 تيم برتر باشگاهي فوتبال جهان را روز گذشته (پنجشنبه) منتشر کرد که رئال مادريد بالاتر از آتلتيکو مادريد در صدر اين فهرست قرار دارد.

** فهرست 10 تيم برتر فوتبال جهان

1- رئال مادريد - اسپانيا

2- آتلتيکو مادريد – اسپانيا

3- بايرن‌ مونيخ – آلمان

4- ليورپول – انگليس

5- چلسي – انگليس


6- بوروسيادورتموند – آلمان

7- منچسترسيتي –انگليس

8- بنفيکا – پرتغال

9- پاري‌سن‌ژرمن – فرانسه

10- يوونتوس – ايتاليا

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, | 16:37 | نویسنده : sajad |

 
 
 
لئونیداس داسیلوا - ابداع‌کننده ضربه قیچی برگردان در فوتبال
یکی از بحث برانگیزترین تصمیمات مربیگری در جام جهانی به "آدمار پیمنتا" مربوط می شود؛ مربی برزیلی در جام جهانی 1938 لئونیداس ستاره تیمش را که 5 گل به ثمر رسانده بود در دیدار نیمه نهایی برابر ایتالیا نیمکت نشین کرد. او می خواست به ستاره تیمش برای فینال استراحت بدهد اما برزیل بازی را باخت! لئونیداس در رده بندی دو گل به ثمر رساند و برزیل سوم شد و لئونیداس هم با 7 گل آقای گل و بهترین بازیکن مسابقات شد.


به همین بهانه به معرفی "الماس سیاه" فوتبال برزیل که شاید برای بسیاری ناشناخته باشد پرداخته ایم:

مبدع حرکت قیچی برگردان در فوتبال حرفه ای

لئونیداس داسیلوا نخستین مهاجم افسانه ای تیم ملی برزیل که به "الماس سیاه" ملقب بود بعد از آرتور فریدنریک (که نتوانست خود را به بقیه نشان دهد) ستاره فوتبال برزیل شناخته می شود.

داسیلوا در سال 1913 در ریودوژانیرو به دنیا آمد. علت اصلی شهرت داسیلوا، ابداع ضربه برگردان (قیچی: bicycle kick) یا به قول برزیلی ها "چیودنا" از سوی وی است. داسیلوا نخستین کسی بود که در فوتبال با ضربه برگردان یا همان قیچی عقب، دروازه حریفان را می گشود. انجام این حرکت از سوی لئونیداس جوان در جام های جهانی 1934 و 1938، محبوبیتی چشمگیر را برای وی در همان ایام پدید آورد.

حرکت قیچی برگردان بارها و بارها توسط پله انجام شد و عموم مردم این حرکت را با نام وی می شناختند اما جنگ جهانی و وقفه در بازیهای جام جهانی و ظهور پله 20 سال پس از لئونیداس داسیلوا در عالم فوتبال باعث شده بود که بسیاری از مردم حتی خود لئونیداس را هم فراموش کنند چه رسد به برگردانهای او را.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 20:46 | نویسنده : sajad |

 انتظارها به سر رسید و سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های فراوان و درست کردن عکس پیراهن‌‌ تیم‌های حاضر در جام جهانی با نرم افزارهای کامپیوتری و طراحی‌های مختلف، طرح نهایی پیراهن 32 تیم حاضر در رقابت‌های جام جهانی مشخص شد تا شاهد جشنواره‌ای از رنگ‌های زیبا و چشم‌نواز در جام جهانی 2014 برزیل باشیم.


در این پیراهن‌ها برخی کشورها با نوآوری‌ که داشتند طرح‌های جدیدی را رونمایی کرده و برخی دیگر مانند انگلیس همچنان طرح‌های ساده و کسل کننده‌ای را برای خود انتخاب کرده‌اند.

تیم ملی ایران نیز قرار است با دو پیراهن سفید و قرمز رنگ که شرکت آل‌اشپورت آن را طراحی و تهیه کرده است در جام جهانی به میدان برود.

در زیر پیراهن 32 تیم حاضر در جام جهانی را مشاهده می‌کنید:
 

گروه A:

برزیل - کامرون - کرواسی - مکزیک

 

گروه B:

اسپانیا - هلند - شیلی - استرالیا

 

گروه C:

کلمبیا - یونان - ساحل عاج - ژاپن

 

گروه D:

اروگوئه - کاستاریکا - انگلیس - ایتالیا

 

گروه E:

سوئیس - اکوادور - فرانسه - هندوراس

 

گروه F:

آرژانتین - نیجریه - ایران - بوسنی هرزگوین

 

گروه G:

آلمان - پرتغال - غنا - آمریکا

 

گروه H:

بلژیک - الجزایر - روسیه - کره جنوبی


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 16:27 | نویسنده : sajad |

 گران قیمت ترین سگ دنیا، این سگ از نژاد تبتی است و به قیمت 1.2 میلیون دلار در چین به فروش رفت

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_01.jpg


داخل یک نارنجک دستی

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_02.jpg


لامبورگینی Veneo به قیمت 5.1 میلیون دلار

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_03.jpg


شرکت سگا این توالت را به گونه ای طراحی کرده که با هدف گیری و شدت ادرار امتیاز جمع می کنید !

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_04.jpg


بیست سال پیش قیمت این لپ تاپ 4000 دلار بود !

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_05.jpg

 


آسانسوری در دل یک آکواریوم در برلین

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_06.jpg


لباس از جنس پوست سوسمار، دیده بودید اینجوریشو ؟

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_07.jpg


سریعترین خوردروی کارتینگ جهان. کارخانه موتور سازی هنسی موتور این کارت با قدرت 1244 اسب بخار و صفر تا صد 2.7 ثانیه تامین کرده است

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_08.jpg


مقایسه حجم 5 پوند (2.26 کیلو) چربی در برابر 5 پوند عضله

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_09.jpg


کشتی کویین مری در برابر کاپیتانش

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_10.jpg

 


جایی که دیوار چین تمام می شود !

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_12.jpg


نقاشی فوق العاده واقعی با رنگ روغن و اکریلیک ازمارکو گراسی

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_13.jpg


قبر بروس لی و پسرش در کنار هم

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_14.jpg


اسکلت یک سرباز که هنوز پوتین و کلاهش را بر تن دارد

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_15.jpg


شهری در ترنسیلوانی

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_16.jpg

 


دستان عقاب !!

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_18.jpg


موتور های کشتی به گل نشسته تایتانیک

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_20.jpg


داخل یک بمب هوایی

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_22.jpg


زیبایی های قطب شمال

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Interesting-Photos/very_interesting_photos_23.jpg

 

 

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, | 12:23 | نویسنده : sajad |

  

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/41pil.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/5cKDH.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/7YlBT.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/7fQ91.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/A8XZs.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/Gx5Og.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/HytV3.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/Jqopc.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/KIjaL.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/Ku0L.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/PkJn3.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/U1iTm.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/VtqZ9.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/b4CVa.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/eK0pZ.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/j2F7A.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/kuhJi.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/lCqWj.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/r8td.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/ugpGT.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/vgEYp.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/wOrin.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/xBzmN.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/yMKhb.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Old-Tehran/yiXL0.jpg

 

 

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:, | 12:16 | نویسنده : sajad |

  

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_01.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_02.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_03.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_04.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_05.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_06.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_07.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_08.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_09.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_10.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_11.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_12.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_13.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_14.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_15.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_16.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_17.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_18.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_19.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_20.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_21.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_22.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_23.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_24.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_25.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_26.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_27.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_28.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_29.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_30.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_31.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_32.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_33.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_34.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_35.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_36.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_37.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_38.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_39.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_40.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_41.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_42.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_43.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_44.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_45.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_46.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_47.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_49.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_48.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_50.jpg

 

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_51.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_52.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_53.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_54.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_55.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_56.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_57.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_58.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_59.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Supercars/supercars_60.jpg

 

 

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1392برچسب:, | 15:21 | نویسنده : sajad |

 

تنها اتومبیل 8.5 میلیاردی در خیابانهای تهران

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/01.jpg

یک فراری مدل 458 Italia به صورت رسمی با پلاک ملی و قیمت کهکشانی 8.5 میلیارد تومان در سایت‌ های اینترنتی برای فروش گذاشته شده بود.

صاحب این خودرو می‌گوید که اتومبیل مذکور، تنها فراری پلاک شده در ایران است.

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/02.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/03.jpg

 

 


خودکشی اقتصادی

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/04.jpg

بازارگرمی فروشنده‌ی یک فروشگاه برای جذب مشتری در آستانه‌ی نوروز در شیراز.


پروانه پزشکی در 86 سال پیش

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/05.jpg

 


تورم در یک نگاه

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/06.jpg

قبض عبور از آزادراه تهران - پردیس در ساعت ۷ صبح: مبلغ ۱۸ هزار ریال. قبض بازگشت در همان روز ساعت ۱۶ با افزایش به ۲۵ هزار ریال رسیده است.


توله شیر

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/07.jpg

تولد سه توله شیر در باغ‌ وحش تهران.


چطور بچه درست می شود ؟!!

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/08.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/09.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/10.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/11.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/12.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/13.jpg

 

 


بزرگترین تومور سرطانی جهان

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/267818_913.jpg

 

پزشکان برزیلی در یک عمل جراحی توده سرطانی بزرگ 12 کیلوگرمی را از بدن زنی 57 ساله خارج کردند.

 

 

 


هماوردی احترام و آزار در تهران

 

 

تصاویری از نحوه‌ی مواجهه‌ی ما با درخت‌های بی‌دفاع. نظر شما درباره‌ی شکستن شاخه‌های درخت یا یک نهال نازک که نه دستی برای دفاع دارد و نه دهانی برای فریاد کشیدن چیست؟ یا حبس کردن درخت‌ها بین آجر و بتن، طوری که راه نفس‌کشیدن ساقه و ریشه را از آن‌ها بگیری؟

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/15.jpg

بلوار شهید اندرزگو، خیابان شهید وطن‌پور

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/16.jpg

بالاتر از چهارراه پاسداران، نبش خیابان عابدینی‌زاده

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/17.jpg

میدان هروی، خیابان شهید مصطفی وفامنش

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/18.jpg

بلوار شهید اندرزگو، خیابان علوی


 

کلاس ریاضی دوران قاجار

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/19.jpg


ملوان زبل برزیلی با دور بازوی عجیب!

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/20.jpg

 

پرورش اندام کارهای برزیلی تا سر حد مرگ برای نشان دادن هیکل پفکی شان مواد نیروزا به خود تزریق می کنند که از جمله این افراد آرلیندو د سوزا است که با آمپول دور بازوی خود را به 73 سانتیمتر رسانده است.

ویتامین اسب و هورمون های شیمیایی و استروئیدها با حجم بالا موادی هستند که به اصطلاح ورزشکاران برزیلی برای بزرگ کردن اندام خود استفاده می کنند. آنها مواد نفتی و الکلی خطرناک را وارد بدن خود می کنند که باعث تورم عضلانی می شود.

عفونت ناشی از این نوع تزریق ها می تواند کشنده باشد و آقای آرلیندو د سوزا می گوید دوستش بنام پائولینهو اخیرا به همین دلیل درگذشته است! به گفته دسوزا آنها هر دو با هم این ورزش را شروع کردند اما پائولینهو در مصرف و تزریق این مواد افراط کرد و جان خود را از دست داد.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/21.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/22.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/23.jpg

 

 

 

 

 


 

بزرگترین کشتی جهان

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/24.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/25.jpg

 

کویین مری 2 نام بزرگترین اقیانوس پیمای دنیاست که ظاهری بسیار بزرگ و خوفناک دارد! کاپیتان این کشتی بر روی بدنه پایینی کشتی ایستاد تا این اقیانوس پیمای 151000تنی را از نمای دیگر ببیند.


 

فراری دست ساز ایرانی!

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/26.jpg

 

از فاصله ی دور این خودرو بسیار شبیه به فراری Pininfarina F50 به نظر می رسد که طراحی آن مربوط به سال 1995 است. ولی با دقت بیشتر می توان پی به دست ساز بودن و متفاوت بودن این خودرو برد. از رو به رو خودرو کاملا کشیده و با سقف کوتاه حدود 1 متر است که بدون وجود در های افقی، ورود و خروج کاری محال است!

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/27.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/28.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/29.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/30.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/31.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/32.jpg

 

 

 


آگهی موتور هوندا در ایران سال ۱۳۴۵

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/33.jpg


استفاده از فیلترشکن سایفون در یک برنامه تلویزیونی!

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza10/34.jpg

 

 

 

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1392برچسب:, | 15:10 | نویسنده : sajad |

آخرین مدل کفش های ورزشی که Samba Primeknit نام دارد توسط آدیداس برای ورزش فوتبال طراحی شده است و به تعداد محدودی عرضه می گردد. البته افرادی زیادی تقاضای این مدل کتانی را دارند. زیرا این کتانی ها از ماده خاصی درست شده اند که در برابر نفوذ آّب مقاوم است و علاوه بر آن، سازندگان ادعا می کنند که مقاوم ترین کفی دنیا را دارد.

266171_675

266172_966

266173_786

266174_616

266175_729

266176_494

266177_474

266178_726

266179_639

266182_244

 
 

برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 20 اسفند 1392برچسب:, | 11:16 | نویسنده : sajad |

  ویندوز ۸٫۱ اصلاحات قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی داشته و این پیشرفت‌‌ها تنها به دکمه استارت، قدرت بهتر جستجو و توانایی مالتی‌تسکینگ برای پردازش همزمان چندین برنامه محدود نمی‌شوند. اما توانایی واقعی ویندوز ۸٫۱ را زمانی خواهید دید که از یک تبلت استفاده کنید و ویژگی‌های لمسی آن را ببینید. در این مطلب ۷ تبلت هیبریدی با ویندوز ۸٫۱ را معرفی می‌کنیم. اغلب این مدل‌ها قیمت بالایی دارند و طراحی آنها عالی است.

ASUS Transformer Book T100


این مدل به تازگی وارد بازار ایران هم شده و مانند مدل‌های قبلی ترنسفورمر از دو بخش اصلی تبلت و کیبورد تشکیل شده است. این مدل هیبریدی می‌تواند از یک تبلت ۶۰۰ گرمی به لپ‌تاپی با بیش از ۱۲ ساعت عمر باتری تبدیل شود. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به پنل IPS در سایز ۱۰٫۱ اینچ با کیفیت ۱۳۶۶x768  اشاره کرد.

Microsoft Surface Pro 2



نسل دوم مایکروسافت سرفیس از ویندوز ۸٫۱ استفاده می‌کند و یک تبلت رسمی با کاربردهای اداری است. در این تبلت از پردازنده‌های نسل چهارم استفاده شده و برای افزایش سرعت، اطلاعات روی درایو SSD ذخیره می‌شوند. عمر باتری حدود ۸ ساعت، خروجی تصویر ۴K و پنل ۱۰٫۶ اینچ Full HD از دیگر امتیازات این مدل هستند.

(Dell XPS 12 (2013


طراحی عجیب و جذاب تبلت هیبریدی Dell طرفداران زیادی دارد و در نسخه آپدیت شده این مدل از ویندوز ۸٫۱ استفاده می‌شود. نمایشگر ۱۲٫۵ اینچی Dell XPS مجهز به پوشش گوریلا است و از وضوح Full HD پشتیبانی می‌کند. این تبلت دارای پردازنده‌های نسل چهارم با ۱۰ ساعت عمر باتری است.

Lenovo Miix 2


لنوو مدل Miix 2 را به تازگی معرفی کرده است و تلاش می‌کند وارد بازار مدل‌های متوسط و ارزان شود. در این مدل ضخامت بدنه کاهش پیدا کرده و توان پردازشی آن توسط پردازنده اتم با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز تامین می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به ۲ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت درایو SSD‌ و نمایشگر با کیفیت ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل اشاره کرد.

Lenovo IdeaPad Yoga 2 Pro


تبلت‌های یوگا یکی از پرطرفدارترین مدل‌های هیبریدی هستند که پس از اصلاح مشکلات نسخه‌های اولیه با نام Yoga 2 Pro وارد بازار شدند. نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی این مدل‌ها دارای کیفیت فوق‌العاده ۳۲۰۰×۱۸۰۰ پیکسل است و از پنل IPS استفاده می‌کند. علاوه بر تصویر، بخش صدا نیز در نسخه دوم یوگا کیفیت بالایی دارد.

Nokia Lumia 2520


لومیا ۲۵۲۰ از آخرین تولیدات نوکیا قبل از پیوستن به مایکروسافت است و از ویندوز ۸٫۱ پشتیبانی می‌کند. این مدل را می‌توان به شکل یک تبلت کامل استفاده کرد و در واقع بخش کیبورد یک قسمت جانبی است. این تبلت یکی از مهمترین رقبای سرفیس RT‌ است که در مقایسه با آن صفحه نمایش بهتر و عمر باتری بیشتری دارد.

Dell Venue 11 Pro


نمایشگر ۱۰٫۸ اینچی با کیفیت Full HD و پنل مجهز به فناوری IPS از مهمترین ویژگی های این تبلت دل هستند. در این مدل تاکید بیشتری روی بخش تبلت انجام شده و کیبورد نقش زیادی در کار با آن ندارد با این حال اگر همین بخش نبود عمر باتری این تبلت هیبریدی به ۱۷ ساعت نمی‌رسید.

موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 19 اسفند 1392برچسب:, | 15:33 | نویسنده : sajad |

 دنیای سرعت دنیای هیجان محض است که گاهی بی حدومرز است و گاهی کاملا محدود می‌شود. یکی از نخستین موضوعاتی که با شنیدن واژه سرعت به ذهنمان خطور می‌کند، رانندگی است. تاکنون برایتان پیش آمده که یک‌جا با سریع‌ترین خودروهایی که تا به امروز ساخته شده‌اند، روبرو شوید؟ منظورمان خودروهایی است که مطابق با قوانین جاده‌ای طراحی شده و به تولید رسیده‌اند. البته به جز اولین خودروی یعنی وِلو، این فهرست شامل خودروهای پس از جنگ جهانی دوم است که حداقل 20 دستگاه از مدل رکوردشکن آن‌ها تولید شده باشد، به استثنای هنسی ونوم جدید که در آینده نه چندان دور به این رقم دست می‌یابد.

1894/1273 - بنز Velo با سرعت 19 کیلومتر بر ساعت


Velo نخستین خودروی تولیدی واقعی و قاعدتا سریع‌ترین خودروی تولیدی در آن زمان نیز بوده است. سازنده وِلو کارل بنز بود. از این خودرو در سال 1894/1273، 67 دستگاه و در سال بعد، 134 دستگاه ساخته شد. همه آن‌ها توسط موتوری 1 لیتری با قدرت 3.5 اسب بخار تغذیه می‌شدند.


1949/1328 - جگوار XK120 با سرعت 199.5 کیلومتر بر ساعت


این خودروی انگلیسی تمام عیار زندگی خود را به عنوان یک خودروی کانسپت (مفهومی) در سال 1948 در موتورشوی لندن آغاز کرد. مدل کانورتبل (تبدیل‌شونده) XK120 همچنین برای نمایش موتور 6 سیلندر و نیرومند جگوار که تا سال 1992/1371 حضور پررنگی داشت، مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن که شاهزاده تایلند با مدل تولیدی مسابقه‌ای سیلوراستون 1949 گشتی زد، جگوار این خودرو را به مجلات خودرو قرض می‌داد. بیشینه سرعت آن 200.5 کیلومتر بر ساعت بود و شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 10 ثانیه به طول می‌انجامید. در حالی که مصرف سوخت آن تنها 8.42 کیلومتر بر لیتر بود.


1955/1334 - مرسدس‌بنز 300SL با سرعت 225.3 کیلومتر بر ساعت


مدل خیره‌کننده SL بر پایه مدل مسابقه‌ای 1952/1331 300SL ساخته شده بود. چارچوب فضایی لوله‌ای و کاپوت، درها و در صندوق آلومینیومی بر این مدل قرار گرفته بود. همچنین یک گزینه اختیاری پانل‌های تمام آلومینیومی نیز وجود داشت که مشتریان متمول‌تر می‌توانستند از آن بهره‌مند شده و وزن خودرو را تا 80 کیلوگرم کاهش دهند. اما رمز موفقیت SL در آیرودینامیک منحصربفرد آن نهفته بود. در آن زمان SL از چنان بیشینه سرعتی بهره مند بود که آن را به گلوله سرعت تشبیه می‌کردند. برجستگی‌های روی قوس چرخ‌ها در کاهش نیروی مقاومت هوا (درگ) تاثیرگذار بود.


1958/1337 - استون مارتین DB4 با سرعت 226.9 کیلومتر بر ساعت


این خودروی نفس‌گیر توسط کمپانی کاروتزریا تورینگ طراحی شده بود، اما بر خلاف طراحی و شاسی لوله‌ای ایتالیایی آن، در نیوپورت ساخته شد. در مسابقه‌ای به سال 1960/1339 یک نمونه آزمایشی از DB4 توانست رقیب خود، 300SL را با تفاوت 1.6 کیلومتر بر ساعت شکست دهد.


1963/1342 - Iso Rivolta Grifo A3 / L 327 با سرعت 226.9 کیلومتر بر ساعت

بدون شک خودروی حباب مانند و کوچک Isetta را می‌شناسید و حتما شما هم گمان کرده‌اید که این مدل توسط کمپانی بی.ام.و طراحی شده، اما سخت در اشتباهید! این مدل ابتدا به دست ایزو ریولتو طراحی و بعد مجوز آن به بی.ام.و فروخته شد. بدین‌ترتیب کمپانی پول کافی برای پروژه‌های بزرگ‌تر و ساخت جی‌تی‌های بی‌مانند را بدست آورد.


1967/1346 - لامبورگینی میورا P400 با سرعت 275 کیلومتر بر ساعت

نام میورا از ابتدا با جذابیت و زیبایی پیوند خورده بود. موتور 3.9 لیتری، 12 سیلندر و V شکل آن که به صورت متقاطع نصب شده بود، 350 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. در نتیجه شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن تنها 7 ثانیه طول می‌کشید. از مدل اولیه P400s تنها 275 دستگاه ساخته شد. یکی از این مدل‌ها توسط مجله موتور مورد آزمایش قرار گرفت و بیشینه سرعت 275 کیلومتر بر ساعت را بدست آورد.


1968/1347 - Ferrari 365 Daytona GTB/4 با سرعت 280 کیلومتر بر ساعت

این خودرو شبیه به یک Rover SD1 بود، اما پا را بسیار فراتر گذاشته و بیشینه سرعت چشم‌گیرتری به نمایش می‌گذاشت. از طرف دیگر برخلاف لامبورگینی میورا که در آن زمان رقیب Daytona به حساب می‌آمد، از یک ساختار سنتی موتور جلو و چرخ‌های محرک عقب سود می‌جست.


1984/1363 - فراری 288 GTO با سرعت 302.5 کیلومتر بر ساعت

این مدل که از نمونه اولیه خود یعنی GTO 250 بسیار خوش ساخت‌تر است، به عنوان یک سری مسابقه‌ای خیابانی ساخته شد. موتور مجهز به توربوشارژر آن در بخش میانه خودرو جاسازی شده بود ،اما فراری سیری‌ناپذیر حتی از شکستن رکورد سرعت خودروهای خود نیز دست‌بردار نبود.


1986/1365 - پورشه 959 با سرعت 312.8 کیلومتر بر ساعت


این مدل هم رقیب سرسخت فراری F40 بود که ویژگی‌هایی چنان بدیع ارائه می‌کرد که تا آن زمان صنعت خودروسازی به خود ندیده بود. چرخ‌های منیزیومی، حسگر فشار هوا، تنظیم خودکار ارتفاع و امکاناتی دیگر که به راحتی توضیح می‌داد چرا بیل گیتس یکی از این خودروها را خریداری کرد. ناگفته نماند که در آن زمان، او از جمله معدود کسانی بود که قدرت خرید این خودروی گران‌قیمت را داشت. این مدل همان‌طور که حدس می‌زنید، موتور عقب بود در حالی که به توربوشارژر مجهز بوده و 440 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 3.7 ثانیه و بیشینه سرعتش 317 کیلومتر بر ساعت بود.


1987/1366 - فراری F40 با سرعت 326 کیلومتر بر ساعت

از اول هم قرار نبود مارانلو دست روی دست بگذارد و نظاره‌گر ربوده شدن رکورد سرعت خود توسط آلمان‌ها باشد. فراری با همت فراوان F40 را روی کار آورد که در مقایسه با پورشه 959، 38 اسب بخار قدرت بیشتر و 250 کیلوگرم وزن کم‌تری داشت. این خودرو به طور رسمی نخستین خودروی تولیدی سریع‌تر از EVOLUTION بود. رنگ‌آمیزی بدنه به شکلی انجام شده که بافت فیبرکربنی زیر آن مشخص باشد. هرچند دستگیره‌های در چنگی به دل نمی‌زنند، اما F40 در حد نور سریع می‌راند.


1991/1370 - بوگاتی EB110 GT با سرعت 336.3 کیلومتر بر ساعت


این افسانه فراموش شده EB110 است که از یک شاسی فیبرکربنی سود می‌جوید. شاسی EB110 که توسط کمپانی ساخت هواپیمای Aéropsatiale ساخته شده، از سیستم تعلیق دوجناقه برخوردار است. این مدل از حمایت مایکل شوماخر (قهرمان رقابت‌‌های فرمول‌وان) نیز برخوردار بود؛ او یک مدل زردرنگ EB110 را خریداری کرد. اما برگ برنده EB110 چیزی نبود جز موتور 3.5 لیتری و60 سوپاپ آن که از ساختار 12 سیلندر و V شکل بهره‌مند و به چهار توربوشارژر مجهز بود. شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 4.2 ثانیه به طول می‌انجامید و با بیشینه سرعت 336.3 کیلومتر بر ساعت به معنای واقع عصر رقابت سوپراسپرت‌ها را آغاز کرد. از این پس بود که قلمروی پادشاهی بوگاتی وسعت یافت.


1992/1371 - جگوار XJ220 با سرعت 342.7 کیلومتر بر ساعت

با وجود این که XJ220 فروش قابل توجهی نداشت و انتظارات مشتریان را آن گونه که باید برآورده نکرد، به بیشینه سرعت 342.7 کیلومتر بر ساعت دست یافت و رکورد سرعت سوپراسپرت‌های قبلی را شکست. شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این مدل 3.6 ثانیه به طول می‌انجامید. منبع تامین نیروی آن را یک موتور 3.5 لیتری، 6 سیلندر و Vشکل دوتوربویی تشکیل می‌داد در حالی که کمپانی پیش‌تر وعده یک موتور 12 سیلندر و V شکل را داده بود.


1993/1372 - مک لارن F1 با سرعت 386.4 کیلومتر بر ساعت


مک لارن F1 مجموعه‌ای از ویژگی‌های عجیب و غریب و جالب را به نمایش می‌گذارد؛ این مدل در سال 1993/1372، 500 هزار دلار قیمت داشت، نخستین خودروی تولیدی با بدنه فیبرکربنی بود و محفظه موتور آن برای انعکاس گرما طلا اندود شده بود. از طرف دیگر F1 به یک جعبه دنده از نو طراحی شده احتیاج داشت، چرا که هیچ جعبه‌دنده‌ای قادر به کنترل گشتاور موتور 6.1 لیتری آن (ساخت بی.ام.و) نبود. F1 در ظاهر و در عمل خیره‌کننده بود. شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 3.2 ثانیه به طول می‌انجامید و رکورد سرعتش تا سال‌ها شکسته نشد.


2005/1384 - بوگاتی ویرون با سرعت 407 کیلومتر بر ساعت

بالاخره بوگاتی موفق شد افتخار از دست رفته را دوباره به چنگ آورد. زمانی که ویرون روی کار آمد، سریع‌ترین، نیرومندترین و گران قیمت‌ترین خودروی جهان بود. موتور 8 لیتری و 16 سیلندر آن که با آرایش W چیده شده بود، قادر به تولید 1001 اسب بخار قدرت و 1248.7 نیوتن‌متر گشتاور بود در حالی که شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن تنها 2.5 ثانیه؛ شتاب‌گیری صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن 7.3 ثانیه و صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت آن 16.7 ثانیه طول می‌کشید. همچنین بیشینه سرعت این خودرو 407 کیلومتر بر ساعت و وزن کل آن 1888 کیلوگرم بود.


2007/1386 - شلبی Supercars Ultimate Aero با سرعت 412.2 کیلومتر بر ساعت

این خودروی نوگرا تقریبا به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده و ویژگی بخصوص آن ترمزهای هوا در قسمت عقب است. با وجود این که شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 2.78 ثانیه به طول می‌انجامد، بیشینه سرعتش 412.2 کیلومتر بر ساعت است که در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت شده است. بعد از آن که این رکورد هم بدست بوگاتی ویرون شکسته شد، جرود شلبی، مالک کمپانی اذعان داشت که برای بازپس گرفتن رکورد خود با کمپانی لاستیک‌سازی میشلن به همکاری پرداخته و به زودی رکورد نوربرینگ را خواهند شکست.


2010/1389 -بوگاتی ویرون Super Sport با سرعت 431 کیلومتر بر ساعت

باز هم بوگاتی و یک پیروزی دیگر. سوپراسپرت ویرون اساسا به این منظور طراحی شد تا بی‌چون و چرا، سریع‌ترین خودروی تولیدی باشد که تا آن لحظه ساخته شده است. مدل استاندارد ویرون 1000 اسب بخار قدرت و سوپراسپرت ویرون 1200 اسب بخار قدرت دارد.


2014/1392 - Hennessey Venom GT با سرعت 435.3 کیلومتر بر ساعت


و جدیدترین رکورد سرعت به کسی تعلق ندارد جز قهرمان سرعت یا بهتر بگوئیم سریع‌ترین خودروی تولیدی در تاریخ، هنسی ونوم جی.تی. نیروی 1244 اسب‌بخاری آن از یک موتور 7 لیتری دوتوربویی، 8 سیلندر و V شکل که ساخت جنرال موتورز است، تولید می‌شود و شتاب‌گیری 32 تا 192 کیلومتر بر ساعت آن 7.71 ثانیه به طول انجامد. این خودرو در یک کلام دیوانه است و دیوانه‌وار می‌راند! درست است که بر خلاف ویرون، از ونوم هنوز به تعداد کافی تولید نشده و بعضی آن را یک خودروی تولیدی نمی‌شناسند، اما 435.3 کیلومتر بر ساعت سرعتی نیست که بتوان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد.


در یک کلام، رکورد سرعت خودروهای جاده‌ای در طول 120 سال اخیر از 19.3 به 435.3 کیلومتر بر ساعت ارتقا یافته است. بنابراین پیش بینی می‌کنیم در سال 2134/1513 سریع‌ترین خودروی تولیدی رکوردی حدود 853 کیلومتر بر ساعت داشته باشد؛ کلاهتان را محکم بچسبید!


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 22 اسفند 1392برچسب:, | 15:7 | نویسنده : sajad |

 

اسماعیل امینی در تهران امروز نوشت:

خوشا آنان که دل تنگی ندارن

همیشه بر خر دنیا سوارن

سوار پورشه و بنز و پاجیرو

نه بی آرتی سوار می‌شن نه مترو

همونایی که دنیا رو خریدن

بدهکاری و بیکاری ندیدن

اگه اینجان اگه اون جا رئیسن

همیشه یا رئیسن یا... رئیسن

نه بی پولن، نه قسط و وام دارن

خوش و شادن سوارن، آی سوارن

چه سودی داره این حرفا چه سودی؟

آهای وایستا ببینم! با کی بودی؟

آهای آجان بیا! نشر اکاذیب

مجازات و جریمه، تحت تعقیب

آهای تشویش اذهان عمومی!

تو یک لحظه به فکر آبرومی؟

چرا می‌گی اونایی که سوارن

تو این ایام دل تنگی ندارن؟

تو که شعرت به این و اون می‌خنده

خبرداری مگه از حال بنده؟

توی پاریس اگه ویلا خریدم

سه ماهه رنگ ویلامو ندیدم

دلم تنگه واسه ویلای پاریس

دلم تنگه برای برف سوئیس

سوئیس و برف و اسکی، داد و بیداد

بگم این دردو با کی؟ داد و بیداد

دلم می‌خواد از این جا پر بگیرم

بلیت خارجه، یک سر بگیرم

اروپا هست و برف و پیست اسکی

کباب بره و میگو و... آب دوغ!

الا شاعر که بابایت گدایه

توی بانک هر چی وامه مال مایه

به ما گفتی صبوری کن صبوری

اگه می‌شه بگو لطفا چه جوری؟

صبوری کردم، اما بی قرارم

سه ماهه وام میلیاردی ندارم

سه ماهه صبر کردم من، سه ماهه

نمی‌دونم چرا روزم سیاهه؟

سیاهه رنگ ماشین جدیدم

سه ماه پیش از آلمان خریدم

خوشا آنان که دل تنگی ندارن

هوای ماشین رنگی ندارن

 


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, | 15:20 | نویسنده : sajad |

 

آیفون 3 میلیاردی !!

درحالی که محصولات شرکت مرحوم آقای مهندس استیو جابز به گرانی مشهورند؛ حالا یک جواهر ساز لندنی گوشی آیفون دست سازی عرضه کرده که نه تنها گرانی مصولات آن مروم مال یک لحظه آن است؛ بلکه نگاه کردن به آن هم گران است.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/01.jpg
 


بنا بر این گزارش، این گوشی یک میلیون دلاری دارای یک قاب دست ساز از طلای 24 عیار است که در آن 700 قطعه الماس، در مجموع با بیش از هفت قیراط وزن، به کار رفته است. فقط بیش از 50 قطعه الماس برای ساخت آرم اپل به کار رفته است.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/02.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/03.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/04.jpg

 

 


قبل و بعد از پیرایش!

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/05.jpg

 

 


ایده با مزه لامپ تنبل

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/06.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/07.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/08.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/09.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/10.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/11.jpg

 

 


این خودکار میتونه هر رنگی شما بخواین واستون تولید کنه.....

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/12.jpg

 

 


اینم یکی دیگه از شاهکار های معماران ایرانی..

آخه لامصب این خونه اس یا تبلیغ LCD ؟؟؟؟؟؟

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/13.jpg

 


تصویــری از نیــروگاه خورشیــدی حرارتــی کالیفــرنیا

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/14.jpg

این نیروگاه در فضایــی به ابعــاد ۸.۸ کیلومتــر مــربع و با استفــاده از پنــل‌های آیینــه‌ای ساختــه شــده

و قــادره ۳۹۲ مــگاوات بــرق رو از طــریق ۱۷۳٫۵۰۰ پنــل خورشیــدی تولیــد کنــه

 


بلندترین ساختمان دنیا در جده

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/15.jpg

 

ساخت بلندترين ساختمان جهان در جده عربستان شروع شده است و تا سال 2017 به پايان خواهد رسيد. نام اين برج عظيم الجثه برج پادشاهي است و ارتفاع آن حدود يك كيلومتر است.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/16.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/17.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/18.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/19.jpg

 


زندگی مرد 83 ساله در فولکس قورباغه ای !

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/20.jpg

 

اسکار ناوارس، مردی ۸۳ ساله و اهل مکزیک است که به دلیل مستمری ناچیز ۱۵۳ دلاری‌اش نمی‌تواند خانه‌ای را اجاره کند و به همین دلیل پس از جدایی از همسرش، مدت ۱۰ سال است که در درون یک فولکس قورباغه‌ای زندگی می‌کند.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/21.jpg

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/22.jpg

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/23.jpg

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/24.jpg

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/25.jpg

 


یک مرد واقعا جذاب !

این مرد 56 ساله در بوسنی و هرزگوین زندگی میکند. او 5 سال قبل احساس کرد که در بدنش نیروی خاص و عجیب وجود دارد. پس از مدتی مشخص شد بدن وی از خود انرژی هایی متصاعد میکند که باعث جذب وسایل میشود. 
 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/26.jpg


بدن وی نه تنها فلزات بلکه خیلی از وسایل دیگری که خاصیت فلزی ندارند همانند پلاستیک را هم به سمت خود جذب میکند. در ادامه این آلبوم تصاویری از این مرد واقعا جذاب مشاهده میکنید.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/27.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/28.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/29.jpg

 

 


نوزادی خون در بدنش جریان ندارد !

 

کودکی عجیبی به دنیا آمده است که هیچ خونی در بدنش جریان ندارد. و هم چنین دو مورد دیگر که بدون استخوان و پوست هستند. این کودکان در دنیا بسیار نادر بوده و کودکان ارواح لقب گرفته اند. چرا که چیزی که ما از ارواح سراغ داریم موجوداتی بی استخوان و بی خون هستند. کودک بی خون در واقع یک مریضی نادر است که در آن نوزاد متولد شده هیچ خونی در بدن ندارد به این دلیل که سلول هایی که موظف ساخت خون هستند در طی ساخت جنین از بین رفته اند و یا درست شکل نگرفته اند.

 

 http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/30.jpg
 


این مورد عجیب مربوط به زوجی می شود که در کالیفرنیا زندگی می کنند و کودک آنها در ژانویه 2014 متولد شد. این نوزاد دختر در ابتدا صورتی کمرنگ بود. مادر این نوزاد در ماه های آخر بارداری متوجه کم بودن حرکات جنین اش می شود و به پزشک مراجعه می کند و به سرعت تحت عمل سزارین قرار میگیرد و کودک به دنیا می آید و بلافاصله عمل انتقال خون انجام می شود.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/31.jpg
 
 
 
 

مدرسه آمریکایی در تبریز

مدرسه ی مموریال که به نام «مدرسه ی آمریکایی تبریز» نیز شهرت دارد، در سال ۱۸۸۱ توسط مبلغین آمریکایی مسیحیان پرسبیتری در شهر تبریز افتتاح شد. نام این مدرسه پس از جنگ جهانی دوم به مدرسه ی پروین تغییر کرد. از معلمان آمریکایی این مدرسه، هوارد باسکرویل، در جریان انقلاب مشروطه در نبردی به همراه مشروطه خواهان کشته شد. تاریخ نگار مشروطه، احمد کسروی، نیز از فارغ التحصیلان این مدرسه بود.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/32.jpg
 


آغاز چهل و دومین سال تحصیلی مدرسه مموریال تبریز، ۷ شهریور ۱۳۰۲ خورشیدی (۳۰ آگست ۱۹۲۳ میلادی)

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/33.jpg
 


قالیچه‌ای که تبریزی‌ها در سال‌های ۱۲۸۷ تا ۱۲۸۹ خورشیدی به یاد هوارد باسکرویل و به عنوان هدیه برای مادر باسکرویل بافتند ولی هیچگاه به دست او نرسید.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/34.jpg
 


مدرک دیپلم ولیقلی دیلفانیان از مدرسه مموریال تبریز، ایران به تاریخ اول جون ۱۹۲۳.

دروس: تاریخ عهد عتیق و جدید، مذاهب عالم، رد لامذهبی، علم اخلاق، فلسفهٔ ذهنیه، علم اصول تدریس، علم اقتصاد، تاریخ فلسفه، تاریخ عمومی، قانون بین‌الملل، فلاحت، فارسی، ارمنی، انگلیسی، فرانسه، روسی، ترک، عربی، ارمنی قدیم، جغرافیا، علم وظایف الاعضا، معدن‌شناسی، حکمت ریاضی (علم حساب)، جبر و مقابله، علم هندسه، علم دفترداری، فلسفه طبیعیه (علم فیزیک)، علم کیمیا، علم گیاه‌شناسی، علم حیوان‌شناسی، علم طبقات‌الارض، علم هیئت، [کسب و کار]


با تلفن همراه مسواک بزنید !

با استفاده از نخستین مسواک هوشمند متصل به تلفن همراه، مشاوره شخصی برای بهبود الگوی مسواک زدن و مراقبت از دندان‌ها به کاربر ارائه می‌شود.

مسواک هوشمند با قابلیت اتصال به تلفن همراه، نخستین بار در نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی (CES2014) رونمایی شد.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/259045_156.jpg
 


مسواک از طریق بلوتوث به تلفن همراه هوشمند متصل می‌شود؛ با کمک یک برنامه نرم‌افزاری، مشاوره‌های لحظه‌ای به کاربر ارائه می‌شود که به تصحیح الگوی مسواک زدن کمک می‌کند.

بوسیله برنامه‌ نرم‌افزاری، فرآیند مسواک زدن بصورت لحظه‌ای برای کاربر نشان داده شده و راهنمایی‌های لازم برای رساندن مسواک به مناطق مختلف دهان ارائه می‌شود.

امکان برنامه‌ریزی اختصاصی این برنامه نرم‌افزاری توسط دندانپزشک برای هر کاربر وجود دارد که به تصحیح کیفیت مسواک زدن و ارتقا سلامت دندان منجر می شود.

زمان مسواک زدن که بطور معمول از یک دقیقه را به دو دقیقه و 16 ثانیه افزایش پیدا می کند؛ مسواک هوشمند هفته آینده در کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلونا معرفی می‌شود.

مسواک متصل به تلفن همراه هوشمند تحت برند اورال‌بی از ماه ژوئن با قیمت 330 دلار به بازار عرضه خواهد شد.


همسر ناصرالدین شاه پشت پیانو

عکسی قدیمی از نوازندگی «انیس‌الدوله» همسر ناصرالدین‌شاه پشت پیانو.

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Mix-Pizza9/35.jpg

 

 


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 18 اسفند 1392برچسب:, | 15:4 | نویسنده : sajad |

  

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/01.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/02.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/03.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/04.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1379570_672694716122114_1321430684_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1508158_673592312699021_651714172_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1618465_672099436181642_1791036500_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1621861_673025326089053_1704463407_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1654185_672622532795999_957742776_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1891100_673470082711244_415714082_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1897666_671995102858742_751043359_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1901717_674186695972916_1590680157_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1902030_674016032656649_617799918_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1911865_672974966094089_2005216632_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1926949_673126192745633_1893090149_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1962663_673691409355778_1039883925_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1962693_675649705826615_876336072_n.jpg

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Dandan-Shekan1/1974986_674542122604040_1287726655_n.jpg

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, | 11:28 | نویسنده : sajad |

  

 

http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/01.jpg

مرد ۶ میلیون دلاری و فارافاست در تهران در کنار نوش آفرین

در سال ۱۳۵۶ لی میجرز ( هنرپیشه سریال مرد شش میلیون دلاری ) به همراه همسر محبوب خود فارافاوست به تهران آمد .


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/02.jpg

میدان تجریش، تهران - ۱۳۱۰


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/03.jpg

نصیری در حرکت یک ضرب


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/04.jpg

خانم گوگوش


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/05.jpg

عکس عروسی زنده یا ژاله کاظمی و شادروان ایرج گرگین هر دو از صدای فو ق العاده ای بر خوردار بودند نفر اول از سمت راست ایرج گر گین می باشد 


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/06.jpg


عکس گوگوش بر روی جلد مجله جوانان در دهه 50

 


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/07.jpg

یاقوت ... ماشین مراد برقی


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/08.jpg

تبلیغات موتور سیکلت سوزوکی از سال ١٣٤٩ خورشیدی


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/09.jpg

اکبر گلپایگانی - منوچهر نوذری - علی تابش - ایرج - حمید قنبری - کمال الدین مستجاب الدعوه - ناصر ملک مطیعی


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/10.jpg

ساختمان پلاسکو - چهارراه استانبول (اسلامبول) دهه 40 خورشیدی

 

 

 

 


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/11.jpg

اتاق پارسی‌ (Persian Room ) - سفارت ایران در واشنگتن ۱۳۴۷ خورشیدی


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/12.jpg

آگهی تبلیغ ایران ایر (هما)


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/13.jpg


گروه رقصندگان کمپانی فولکلور ایران در لباس بجنوردی
{اوایل دهه ۵۰ خورشیدی}
 


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/14.jpg

مدرسه ملی وفا - اهواز ۱۳۵۰خورشیدی


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/15.jpg

کــــابــــاره میـــــامـــــی: 
هایده - مهستی - عارف - عقیلی - دینامیک - زندوکیل و شماعی زاده

 


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/16.jpg

هتل شاه عباس - اصفهان دهه 50 خورشیدی


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/17.jpg

سکهِ ۲ ریالی ، سال ۱۳۵۱


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/18.jpg

حبیب الله ثابت و خانواده اش


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/19.jpg

سینما های پیش از انقلاب


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/20.jpg

شهره، مرجان و لیلا فروهر، یک روز سرد زمستانی در کنار کرسی
{سال ۱۳۵۵خورشیدی}

 


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/21.jpg

رقص خاطره انگیز زنده یادان میری و رضا بیک ایمانوردی!
{ سال ۱۳۵۳خورشیدی }


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/22.jpg

بازداشت کارمندان خائن ارتش و سازمان امنیت به دست انقلابیون سال پنجاه و هفت


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/23.jpg

خیابان فردوسی، تهران - ۱۳۱۰


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/24.jpg

همایون بهزادی، همسر و فرزندانش


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/25.jpg

کنسرت در میدان شهرداری کرمانشاه - ۱۳۱۰

 


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/26.jpg

باشگاه سوارکاری دانشگاه تهران - سال ۱۳۵۱


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/27.jpg

کارت دعوت عروسی‌ - ۱۳۵۳


http://mj12.persianfun.info/img/92/12/Tunnel29/28.jpg

قیمت‌های هتل آناهید از سال ۱۳۵۶

 

 


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, | 11:15 | نویسنده : sajad |

 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شهر تهران در ابری پر از آلاینده‌های دی اکسید گوگرد، ذرات معلق و منواکسید کربن است. بطوریکه آلودگی هوا در تهران به طور متوسط موجب کاهش ۵ سال از عمر تهرانی‌ها شده‌است. اما این شهر تنها شهر آلوده جهان نیست. دیگر شهرهای بزرگ کشورهای در حال توسعه نیز در آلودگی شدید به‌سر می‌برند‌؛ طوری که تنفس برای ساکنان آن شهرها دشوار شده است.


پکن

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شهر پکن در حال حاضر دارای آلودگی هوای شدیدی است. در هر متر مکعب از هوا بیش از ۵۰۰ میکرو گرم ذرات خاک موجود است. این در حالی است که سالانه میزان متوسط ذرات خاک ۱۲۱ میکروگرم در هر متر مکعب است. در این شهر که در ابری پر از گرد و غبار محاصره شده است، دیگر کسی بدون ماسک بیرون نمی‌رود.


اهواز

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیانبارش به یکی از ملموس‌ترین معضلات زیست محیطی تهران، پایتخت ایران و چندین شهر دیگر ایران از جمله اصفهان، سنندج، کرمانشاه و یاسوج تبدیل شده‌ است. اما شهر اهواز نیز از جهاتی آلوده‌ترین شهر دنیا محسوب می‌شود. دلیل این آلودگی صنایع سنگینی هستند که در اطراف این شهر واقع هستند. نفت، فلز و گاز از جمله این صنایع سنگین هستند.


اولان باتور

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شهر اولان‌باتور، پایتخت مغولستان نه تنها سردترین بلکه حتی دومین آلوده‌ترین شهر دنیاست. ۶۰ تا ۷۰ درصد آلودگی هوا بر اثر نیروی گرمایی‌ای است که از طریق زغال سنگ و چوب در طول زمستان سرد مغولستان تولید می‌شود.


لاهور

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


در پاکستان نیز آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلات زیست‌محیطی این کشور است. این مشکل در شهر لاهور که دومین بزرگترین شهر پاکستان است، بسیار وخیم است. دلیل این آلودگی در کنار ازدیاد خودرو، گردوخاک ناشی از زمین‌های صحرایی در اطراف این شهر است.


دهلی نو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در شهر دهلی نو که حدود ۹/ ۹ میلیون جمعیت دارد، در طی ۳۰ سال تعداد خودروها از ۱۸۰ هزار به ۵/ ۳ میلیون رسیده است. با وجود این، بیشترین سهم را در آلودگی هوا کارخانجاتی دارند که با زغال سنگ کار می‌کنند. آلودگی هوای شهر دهلی نو تا ۸۰ درصد به این کارخانجات برمی‌گردد.


ریاض

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در شهر ریاض عربستان سعودی این توفان شن است که باعث بالارفتن میزان آلودگی هوا می‌شود. با آمدن توفان شن، میزان ذرات خاک در هوا افزایش می‌یابد. افزون بر این، تابش شدید آفتاب در این شهر آلودگی حاصل از صنایع و وسائل نقلیه را به گاز ازون تبدیل می‌کند.


قاهره

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در شهر قاهره هوای آلوده منجر به بیماری‌های تنفسی و سرطان ریه می‌شود. سالانه بین ۱۰ تا ۲۵ هزار نفر جان خود را به این خاطر از دست می‌دهند. دلایل این آلودگی در کنار ترافیک و ازدیاد خودرو، صنایعی است که به سرعت در حال رشد است.


داکا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بر اساس تحقیقات موسسه ماکس پلانک در شهر ماینز آلمان، سالانه در نیویورک و توکیو حدود ۵۰۰ نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. این میزان اما در شهر داکا در بنگلادش به ۱۵ هزار نفر می‌رسد. پژوهشگران در این شهر بالاترین میزان دی‌اکسید گوگرد را اندازه‌گیری کردند.


مسکو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شهر مسکو بالاترین میزان ذرات هیدروکربن را در هوا داراست. اما بادی که از غرب در طول سال به این شهر می‌وزد، باعث ایجاد هوای تازه در مناطق غربی این شهر می‌شود.


مکزیکوسیتی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مشکل آلودگی هوای شهر مکزیکوسیتی به دلیل موقعیت جغرافیایی ‌این شهر تشدید می‌‌گردد. این شهر در یک محل گودال مانندی واقع است. آتش‌فشان‌هایی با ارتفاع ۵ هزار متر این شهر را محاصره کرده‌اند. مکزیکوسیتی سالها به دلیل میزان بالای دی‌اکسید گوگرد و هیدروکربن هوا به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا محسوب می‌شد.


نیویورک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شهر نیویورک با داشتن تنها ۲۱ میکروگرم ذرات خاک در هر متر مکعب هوا به عنوان تمیزترین شهر بزرگ دنیا محسوب می‌گردد. مدرن شدن خودروها از طریق نصب سیستم‌های جدید فیلتر و همچنین استفاده گسترده‌تر از وسائل نقلیه عمومی باعث کاهش آلودگی هوا در این شهر شده‌اند.



برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 15 اسفند 1392برچسب:, | 11:12 | نویسنده : sajad |

 
برخی شرکت‌های فناوری برای کاهش هزینه‌ گران خرید کارتریج و از دست ندادن بازار، چاپگری تولید کرده‌اند که نیاز به تعویض کارتریج ندارد. 


به گزارش ایتنا از فارس خرید کارتریج جدید برای چاپگر همواره یکی از هزینه‌های‌ اجباری داشتن یک چاپگر است که کاربر هر چند وقت یک بار ناگزیر به پرداخت آن می‌شود. 

چاپگر بی‌نیاز از تعویض کارتریج تولید شد


در سال‌های اخیر استراتژی بازاریابی و کسب سود شرکت‌های خدمات‌دهنده و تولیدکننده به گونه‌ای تغییر کرده که سود را نه در فروش تجهیزات بلکه در ارائه خدمات و محصولات پس از فروش جست‌وجو می‌کنند. 

از این رو مدت‌ها است که خرید یک دستگاه چاپگر نو به صرفه‌تر از خرید کارتریج برای چاپگر قدیمی شده است. 

در این بین برخی کاربران نیز برای کاهش هزینه‌های گران خرید کارتریج چاره میان‌مدتی در پیش می‌گرفتند؛ این افراد به جای خرید کارتریج‌ نو، کارتریج‌های قدیمی را به صورت دستی شارژ می‌کردند. 

البته سازندگان چاپگر و کارتریج‌ همواره تاثیر بد این کار را بر کاهش عمر دستگاه گوشزد می‌کردند. اما این هشدارها هرگز نتوانست بر ارزانی روش شارژ کارتریج غلبه کند. به خصوص در زمانی که سنگینی هزینه‌های جاری بر دوش مشتریان افزون‌ شده است. 

سرانجام به نظر می‌رسد تولیدکنندگان چاپگر و کارتریج‌ ناگزیر به انعطاف‌ بیشتر برای وفق یافتن با شرایط شده‌اند. 

به تازگی نیز شرکت اپسون چاپگری را روانه بازار کرده که از تهیه کارتریج‌ جدید بی‌نیاز باشد. 

برخلاف چاپگرهای جوهرافشان قدیمی در این نوع از چاپگر مخزن جوهر دیگر عضو جدا از بدنه چاپگر نیست و با آن یکی شده است. 

به این ترتیب شرکت سازنده به جای توصیه به خرید کارتریج جدید روش استانداری را برای شارژ کردن کارتریج قدیمی ارائه داده و همراه دستگاه بطری‌های جوهر ارائه می‌کند. 

این روش با حذف جوهرهای غیراستاندارد و غیر منطبق با دستگاه، دیگر به چاپگر صدمه نمی‌زند. 

مدل‌های مختلف چاپگرهای منطبق بر روش جدید تامین‌ جوهر اگرچه به تازگی عرضه شده‌اند اما با استقبال خوبی مواجه شده‌اند و این اقبال را نیز تنها مدیون صرفه‌جویی چشمگیر در هزینه‌های چاپ در این برهه زمانی هستند.


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, | 14:27 | نویسنده : sajad |

 دو شرکت سونی و پاناسونیک قصد دارند نسل آتی دیسک‌های نوری ذخیره‌ساز اطلاعات را برای مراکز تجاری و همچنین مصارف خانگی به تولید انبوه برسانند.

نسل آتی دیسک‌های نوری با ظرفیت 300 گیگابایت
 سونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نسل جدید دیسک‌های ذخیره‌ساز می‌توانند تا ۳۰۰ گیگابایت اطلاعات را در خود نگه دارند که این رقم نسبت به پرظرفیت‌ترین دیسک‌های امروزی سه برابر بیشتر است.

فناوری جدیدی که در این دیسک‌های نوری به کار گرفته می‌شود قادر است حافظه داخلی آنها برای ذخیره اطلاعات را نسبت به دیسک‌های کنونی افزایش قابل ملاحظه دهد و سازگاری بین فرمت‌های مختلف موجود را فراهم آورد.

سونی طی یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد: «طی چند سال اخیر نیاز کاربران به حافظه‌های مجازی برای آرشیو کردن اطلاعات به میزان قابل ملاحظه افزایش یافته است و این نیاز نه تنها در صنعت تولید فیلم‌های ویدیویی مشاهده می‌شود، بلکه بخش تولید تصاویر متحرک و پخش آنها نیز چنین ظرفیت‌هایی را نیاز دارند.»


این شرکت در ادامه گفت: «اگرچه این روزها فضای پردازش مجازی تا اندازه‌ای نیاز کاربران را در این زمینه برطرف کرده است، اما دیسک‌های نوری می‌توانند امکان جابه‌جایی آسان اطلاعات با حجم زیاد را فراهم کنند».

شرکت سونی در سپتامبر سال گذشته دیسک‌های نوری جدیدی به نمایش گذاشت که هر یک از آنها می‌توانستند تا ۲۵ گیگابایت اطلاعات را در خود نگه دارند.

این شرکت ژاپنی اعلام کرد که نسل جدید دیسک‌های نوری با ظرفیت داخلی ۳۰۰ گیگابایت تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی روانه بازار جهانی می‌شوند.


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, | 14:11 | نویسنده : sajad |

 

آیا تاکنون روی آب لی‌لی بازی کرده اید؟ نقطه های زرد، قهوه ای و سبز رودخانه خالدار در بریتیش کلمبیا در روزهای تابستان به گونه ای تغییر شکل می دهد و این کار را برای شما آسان می کند. این رودخانه همچون دیگر رودخانه های دنیا آبی رنگ با تپه های سرسبز و شن های سفید نیست. یا مثلا غاری که به تازگی کشف شده است کریستال های گچی عظیم الجثه ای دارد که در هیچ جای دیگر دنیا نمی توان نمونه های آن را پیدا کرد.


میلیاردها سال پیش، زمین به شکل دیگری بود و غارها، دره ها، معادن، کوه ها و ... پدید آمده اند. این موارد در جاهای مختلف دنیا تقریبا شکلی واحد دارند اما برخی از آنها هستند که دهان آدم از دیدنشان باز می ماند. به طور مثال، تماشای رنگین کمان مایع یا بیابانی از شن های سفید همچون شکر مواردی هستند که سالانه افرد بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می کنند. 
با ما همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه های طبیعی عجیب آشنا شویم.

 غار مرمر – شیلی

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/01.jpg


فرسایش خاک  در طول 6 هزار سال، منظره ای مواج و مرمرین به دیواره های این غار بخشیده است که در اثر آب های سبز و آبی رنگ های متنوعی نیز به خود گرفته اند. این آب ها از رودخانه کاررا در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین سرچشمه می گیرند. البته این منظره طبیعی فوق العاده زیبا در معرض تهدید قرار دارد زیرا گویا قرار است سدی در نزدیکی آن ساخته شود. در حال حاضر بازدیدکننده ها می توانند با قایق های پارویی کوچک، هنگامی که آب رودخانه آرام است از داخل این غار دیدن کنند.


رودخانه ربتا - سنگال

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/02.jpg


به نظر می رسد فردی چند سطل رنگ داخل این رودخانه خالی کرده است زیرا آب این رودخانه صورتی است. رنگ این رودخانه در نتیجه نوعی جلبک خاص به نام «دونالیلا سالینا» است که از خودش رنگ تولید می کند.

نمک زیادی در این رودخانه وجود دارد به طوریکه در برخی مناطق به 40 درصد هم می رسد و باعث می شود تا جلبک ها بیشتر رشد کنند و شناکننده ها نیز بدون هیچ تلاشی روی آب در حرکت باشند.  این نمک ها در لبه های ساحل جمع و انباشته می شوند. محلی ها نیز چند ساعت در روز را به جمع آوری این نمک ها از آب های صورتی روشن اختصاص می دهند.


دره آسبیرگی – ایسلند

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/03.jpg


افسانه ها حاکی از این هستند دره آسبیرگی در شمال ایسلند زمانی به وجود آمده است که سُم اسب خدای نورس زمین را لمس کرده است. این جای پا، در میان تپه هایی به بلندای 91.5 متری شکافی ایجاد کرده و فضایی به مساحت دو مایل طول و نیم مایل عرض را صاف کرده است. گمانه زنی های علمی نیز بر این اصل استوار هستند که دو دوره سیل یخبندان این دره را در حدود 3 هزار تا 10 هزار سال پیش به وجود آورده است. اما هنگامی که از بالا به این دره نگاه می کنید، جای پای سم اسب را به خوبی می توان مشاهده کرد.


سالارد یووایونی – بولیوی

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/04.jpg


پس از خشک شدن رودخانه در حدود 30 هزار سال پیش، چشم اندازی پایان ناپذیر از کاشی های سفید و شش ضلعی در این منطقه از زمین بر جای گذاشته است. «سالارد یووایونی» بزرگ ترین فلات نمک جهان است و حدود 4 هزار مایل مربع مساحت دارد – این مساحت درست 25 برابر بزرگ تر از دشت نمک یوتا است.معدن چی های محلی به طور سالانه حدود 25 هزار تن نمک از این زمین استخراج می کنند. در این منطقه هزاران فلامینگو زندگی می کنند و گردشگران می توانند در هتل 16 اتاقه که به طور کامل از بلوک های نمکی ساخه شده است، اقامت کنند.

 

استخر تراورتین در پاموکاله – ترکیه

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/05.jpg


مردم هزاران سال است اعتقاد دارد حمام کردن در این استخر خاصیت شفابخش دارد. آب این استخر از 17 چشمه زیرزمینی می جوشد و چگالی بالایی از کربنات کلسیم دارد که هنگام رسیدن به سطح زمین، رسوبات نرمی از خود بر جای می گذارد. این رسوبات چسبناک و لزج در طول زمان سفت و محکم می شوند تا زمانی که چشمه ها همچون فواره ا از گچ می شوند و به اصلاح پاموکاله – به معنای قصر پنبه ای – می سازند. این بلندی ها از 10 مایلی دیده می شوند.


سنگ های متحرک – رکتراک پلایا – دره مرگ، کالیفرنیا

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/06.jpg


هیچ کس تاکنون حرکت سنگ ها را در دره مرگ ندیده است اما اثر برجا مانده از آنها روی زمین خاکی حکایت از حرکت آنها در طول زمان دارد. هنوز دانشمندان کشف نکرده اند سنگ های بزرگ و سنگینی که حدود 500 کیلوگرم وزن دارند، چگونه می توانند روی بستر خشک رودخانه حرکت کنند. اما تصور می کنند احتمالا زمانی که سنگ ها خیس یا یخ زده هستند، با کمک بادهای سهمگین و قوی می توانند حرکت کنند. شیارهای عمیقی که از این سنگ ها روی زمین باقی می ماند نشان می دهد آنها از مکان اصلی خود حدود 214 متر به جلو حرکت کرده اند.


بیابان سفید (ساهارا البیضا) – مصر

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/07.jpg

 

صخره های گرد و چاق سفید با شکل های عجیب در بیابانی در فاصله 28 مایلی در شمال دهکده ای به نام فارافرا در غرب مصر از زمین بیرون زده اند. این صخره ها همچون قارچ یا آدم برفی های ذوب شده در اطراف این بیابان پراکنده هستند. این  صخره ها در نتیجه شکل و شمایل سنگ های موجود نیست، بلکه در اثر باد چنین منظره ای پدید آمده است. پیش از این، این بیابان دریایی بوده که خشک شده است و ته نشین ها و رسوبات آن در طول زمین در حال از بین رفتن و شکستن هستند. مناطق نرم تر در اثر باد فرو می ریزند و در طول زمان، طوفان های شن صخره های سخت به شکل های کنونی ایجاد کرده اند.


سنگ های گرد و بزرگ موئه‌راکی – نیوزیلند

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/08.jpg


سنگ های گرد و بزرگ در ساحل موئه‌راکی نیوزیلند، گاهی قطرشان به دو متر نیز می رسد. این سنگ های بزرگ را به همه چیز، از تخم های بزرگ دایناسورها گرفته تا تخم لاک پشت های غول پیکر که در طول تاریخ منقرض شده اند، تشبیه می کنند.

این سنگ ها در نتیجه سفت شدن رسوبات در زیرزمین در بیش از 50 میلیون سال پیش به وجود آمده اند. با فرسایش و خورده شدن شن و خاک های روی این سنگ ها در طول زمان، آنها به سطح زمین رسیده اند. این سنگ ها را در دیگر نقاط جهان همچون ساحل بولینگ بال در کالیفرنیا، کانادا، ایالت متحده و روسیه  نیز می توان پیدا کرد.


رودخانه کانو کریستاله – کلمبیا

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/09.jpg


مردم برای تماشای رودخانه کانو کریستاله به پارک ملی سرانئا دلا ماکارنا در کلمبیای مرکزی سفر می کنند. از دیگر نام های این رودخانه می توان به «رودخانه ای متشکل از 5 رنگ»، «زیبارین رودخانه دنیا» یا «رنگین کمان مایع» اشاره کرد. برای تماشای این رودخانه از نزدیک باید در زمان مناسب به آنجا سفر کنید: یعنی بین ماه های جولای و دسامبر، هنگامی که سطح آب به بیشترین میزان خود می رسد.

در این حالت، رودخانه ترکیبی از رنگ های صورتی، سبز، آبی و زرد را نمایش می دهد. این رنگین کمان زیبا در نتیجه گیاهی به نام ماکارینا کلاویگرا است که در کف رودخانه زندگی می کند و با جذب نور خورشید، شکوفه های رنگی در زیر آب تولید می کند.


چشم صحرا – موریتانی

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/10.jpg


یک گودال بزرگ و عمیق به شکل دایره و مساحت حدود 40 متر، همچون نقطه مرکزی هدف در وسط بیابانی بی آب و علف در صحرای موریتانی است. این چاله از فضا نیز قابل رویت است. این گودال همچون چشم اندازی زیبا برای فضاوردان می ماند. چشم صحرا، هدف تیراندازی موجودات فضایی نبوده است، این گودال چشم مانند در نتیجه فرسایش لایه های مختلف خاک، رسوبات، کوارتز و دیگر صخره های موجود در بیابان با عمق های متفاوت پدید آمده است.


رودخانه لک دار – بریتیش کلمبیا

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/11.jpg

 

لکه های این رودخانه که در نزدیکی اوسویوس در فاصله کمتر از یک مایلی از مرز ایالت واشنگتن، مثل این است که شما می توانید روی آن لی‌لی بازی کنید. در روزهای تابستان، حجم وسیعی از آب این رودخانه معدنی تبخیر می شود و توده های بزرگی از نمک، تیتانیوم، کلسیم، سولفاید و دیگر مواد معدنی بر جای می گذارد. این توده ها با سایه ای از رنگ های سبز، زرد و قهوه ای به شکل دایره با اندازه های متفاوت، شکلی خالدار به رودخانه می بخشند.

این رودخانه به نخستین قوم دره اوکاناگان وقف شده است و زمینی که در آن قرار دارد، دارایی خصوصی بخش کار سرخپوست هاست. شما نمی توانید به این رودخانه خیلی نزدیک شوید اما تا فاصله ای که بتوانید آن را به درستی ببینید، می توانید جلو بروید.


جنگل سنگی – چین

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/12.jpg

 

بیشتر درختان جنگل ایالت دورافتاده یوانان در چین را صخره های سنگی بزرگ تشکیل داده اند. این منطقه که حدود 128 هزار هکتار مساحت دارد، در حدود 270 میلیون سال پیش زیر آب بوده است و کف دریا با رسوبات آهکی پوشانده شده بوده است.با گذشت زمان، آب دریا خشک شده و کف دریا بالا آمده است. صخره های سنگی ضعیف تر  در نتیجه باران و باد دچار فرسایش شده و شکل های مارپیچی پیدا کرده اند. در حال حاضر، این صخره ها رو به آسمان قرار و با درختان برگدار پوشیده شده اند.


آبشار خون – قطب جنوب

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/13.jpg


چیزی شبیه خون از یخرود تیلور در قطب جنوب به بیرون می ریزد و همچون آبشاری از خون منظره ترسناک و چندش آوری ایجاد می کند. دانشمندان نخستین بار چنین موردی را در سال 1911 میلادی در دره های خشک مک‌موردو کشف کردند. آنها تصور می کنند این مایع خون مانند در واقع جلبک هایی با رنگ قرمز تیره  هستند که از میان ترک های یخرودها به بیرون تراوش می کنند.

  اما این رنگ قرمز تیره در نتیجه چگالی بالای آهن در منابع آبی است که از حوضچه موجود در عمق 1300 پایی زیر یخ ها وجود دارد. از نگاه نادرست هم می توان گفت چون فک ها و پنگوئن ها در این زمین های بی آب و علف چیزی برای خوردن نمی یابند، می میرند و بدن آنها در نتیجه سرمای هوا متلاشی نمی شود و این بقایای آنها است که از دیواره های یخی بیرون می تراود.

 

سنگفرش های غول پیکر – بریتانیا

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/15.jpg


یکی از پربازدیدکننده ترین مکان های توریستی ایرلند شمالی، سنگفرش های غول پیکر است. دلیل این نام وجود 40 هزار ستون بازالتی (مرمر سیاه) است که به زیبایی در کنار هم و متصل به هم قرار دارند و گویا خیابانی سنگفرش شده برای عبور غول ها ساخته اند. بیشتر سنگ ها به شکل شش ضلعی هستند.

این سنگ ها، حدود 60 میلیون سال پیش هنگامی که گدازه های زیرزمینی به بیرون تراوش کرده و سرد شده اند شکل گرفته اند و حدود 12 متر طول و 46 سانتی‌متر قطر دارند. تقریبا در این اواخر – حدود 15 هزار سال پیش - خاک اطراف سنگ های دریا در طول زمان از بین رفتند و آنها از زیرزمین بیرون آمده و دیده شدند.


باد، تپه کایوت – آریزونا

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/16.jpg

 

باد و باران در این منطقه جادو کرده و خطوطی منحنی و زیبا روی ماسه سنگ ها پدید آورده اند. نتیجه این کار که شبیه موج است، یکی از زیباترین مناطق آمریکای غربی برای عکاسی به شمار می رود  - البته دسترسی آسانی ندارد. برای پیاده روی در این منطقه به مجوز نیاز دارید و روزانه فقط به 20 نفر اجازه بازدید داده می شود. البته در جنوب غربی استرالیا نیز چنین منظره ای وجود دارد و می توانید به آنجا سفر کنید و از تپه های مواج آن لذت ببرید.


تلماسه های سفید یادگار ملی – نیومکزیکو

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/17.jpg


تلماسه های شنی سفید رنگ در بیابان چیاهاهوان در مکزیک، سالانه حدود 9 متر جابه جا می شوند. در نتیجه تبخیر شدن آب های معدنی رودخانه لوسرو که در نزدیکی این بیابان قرار دارد و رسوبات گچی باقی مانده که در نتیجه باد تغییر شکل داده اند، این تپه های سفید رنگ را به وجود آورده اند. در اوایل دهه 1900 میلادی، گردشگران برای پیاده روی به این بیابان می آیند.


تنداب سیلفرا – پارک ملی، ایسلند

 

http://mj11.persianfun.info/img/92/11/Word-Sights/18.jpg

 

جدا شدن صفحه های مختلف زمین و تشکیل قاره ها را می توان به خوبی در پارک ملی جنوب غربی ایسلند مشاهده کرد. در این پارک ملی می توانید در شکاف میان پوسته های زمین قاره آمریکا و ارواسیا قدم بزنید یا درون شکاف قاره ها در ¬محل‌ كم‌ عمق‌ و سنگلاخ سیلفرا در رودخانه پینگولیر شیرجه بزنید. حدود یک قرن طول کشیده است تا یخچاله ها ذوب شوند و آب های موجود را پدید بیاورند. آب این منطقه به قدری زلال است که کف آب با عمق 305 متری به خوبی دیده می شود.


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:, | 14:39 | نویسنده : sajad |


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کسی در جهان نیست که حداقل یک بار اسمش را نشنیده باشد. نامش به مایکروسافت گره خورده اما مردم افریقا و کشورهای فقیر به خاطر خدمات بشر دوستانه و اقدامات خیرخواهانه اش می شناسندش ... رفتن بیل از هیات مدیره و مدیر عاملی مایکروسافت توپ خبری بود که خیلی وقت پیش دل خیلی از طرفدارانش را آزرد اما برای ما بهانه ایست تا یادی از او بکنیم.

ویلیام هنری گیتس سوم (به انگلیسی: William Henry Gates III) سرشناس به بیل گیتس در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ میلادی در سیاتل، مرکز ایالت واشنگتن آمریکا زاده شد. او و پل آلن شرکت مایکروسافت را پایه ریزی نمودند. گیتس به‌ عنوان مدیر عامل و مدیر معماری نرم‌افزار در شرکت مایکروسافت فعالیت کرده‌ است.

پدر بیل، ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل است و مادر او آموزگار مدرسه و یکی از اعضا هیئت مدیره United Way International بود که در امور خیره نیز فعالیت داشت.

نگاهی هرچند کوتاه به عوامل تأثیرگذار در توفیق جهانی این مدیر توانا و همکاران او بدون شک می تواند برای مدیرانی که در اندیشه دستیابی به راهکارهای کاربردی برای موفقیت بیشتر سازمان خود هستند، الگوئی کارآمد باشد.

گیتس از 13 سالگى نوشتن برنامه هاى رایانه اى را شروع کرد و اولین نرم افزار خود را که یک بازى ساده رایانه اى بود در همان سن نوشت. او این کارها را به همراه دوستش پل آلن (PAUL ALLEN) انجام مى داد. پل دو سال از او بزرگتر بود و مهارت خاصى در سخت افزار نیز داشت. در سال ۱۹۷۳ به دانشگاه هاروارد وارد شد و در آنجا با استیو بالمر (STEVE BALLMER) (از مسؤولان فعلى شرکت مایکروسافت) آشنا شد. یک سال بعد در 19 سالگى دانشگاه را ترک گفت تا به همراه دوست دبیرستانى اش پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس کند. در ابتداى راه، برنامه زبان بیسیک (BASIC) را ارائه دادند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کار شرکت با 40 کارمند و فروش سالانه 2/4 میلیون دلار آغاز شد. در سال 1980 شرکت با ارائه سیستم عامل براى ریزپردازنده هاى ۱۶ بایتى 8088 اینتل که به سفارش شرکت IBM انجام شد به شهرت و ثروت رسید. یک سال بعد اولین نسخه سیستم عامل WINDOWS از سوى شرکت عرضه شد. در سال 1992 شرکت مایکروسافت با انتشار نسخه WINDOWS 1، 3 اولین سیستم عامل گرافیکى را ارائه کرد که قبول عام یافت و این مقبولیت با انتشار نسخه هاى 95، 98 ، 2000 و XP به اوج رسید.

به گونه اى که هم اکنون بیش از 95درصد کاربران رایانه هاى شخصى در دنیا از نرم افزارها و محصولات مختلف این شرکت استفاده مىکنند. امروزه مایکروسافت شرکت بزرگى است که سالانه بیش از ۲۵میلیارد دلار درآمد دارد و 50 هزار کارمند آن در 78 کشور و منطقه در سراسر دنیا مشغول کار هستند.

مایکروسافت براى سال جارى میلادى 5/2 میلیارد دلار در امور تحقیق و توسعه هزینه مى کند. بیل گیتس به عنوان مؤسس و رئیس شرکت با بیش از 77 میلیارد دلار ثروت سالهاست که عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را به خود اختصاص داده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بیل گیتس جایی در مورد شرکت محبوبش می گوید: "نگهدارى و هدایت شرکتهاى بزرگ در سطح عالى بسیار مشکل است. منظور من جذب و استخدام و نگهدارى کارکنان بزرگ و داشتن آرمان والاست.

کار ما نوشتن نرم افزارهاى عالى است. ما باید در این زمینه برتر باشیم. به زمینه هاى دیگرکارى نداریم. ما به خوبى مى دانیم چطور استخدام کنیم، چطور مدیریت کنیم و چگونه محصولات نرم افزار جهانى تولید کنیم. ما شرکتى به وجود آورده ایم که مى خواهد نرم افزارهاى برتر بنویسد و کارکنان بزرگى داریم که این ارزشها را نگه مى دارند.

شرکت ما براى این هدف خاص تأسیس شده است. کسب و کار ما همین است. تولید محصولات برتر، ملاقات و نشست با مشتریها، تماسهاى تلفنى و جذب و به کارگیرى کارکنان باهوش. فکر مى کنید چه وقت رشد مایکروسافت به انتها مى رسد؟

ما بر اساس رویکرد درازمدت خود معتقدیم این کسب و کار به صورت سیکلى جلو مى رود، یعنى فراز و نشیب دارد. ما به کسب سود خود مطمئنیم. البته تولید نرم افزارهاى برتر سود بیشترى دارد. تنها سؤال این است که چگونه رهبرى خود را در تولید و عرضه نرم افزار حفظ کنیم.

ما نسبت به توانایى خود در این زمینه اطمینان داریم. ما یک شرکت با آینده غیر قابل باور هستیم. فکر مى کنید روزى مایکروسافت از بین برود؟

بى تردید روزى فرا خواهد رسید که ستاره بلندپروازى، گوى کسب و کار را از دست مایکروسافت برباید.تنها امید من آن است که آن روز 50 سال دیگر باشد نه 2 یا 5 سال دیگر. آرمان شرکت طى سالها چه تغییراتى داشته است؟


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


چشم انداز اولیه شرکت عبارت بود از: یک رایانه شخصى PC در هر خانه و روى هر میز. در این بیست و چند سال این آرمان را تغییر دادیم و تکمیل کردیم: در هر زمان و هر مکان و روى هر دستگاهى. یعنى ایده آل آن است که روى هر میز و هر خانه و هر اتاق و هر ماشین و هر جیب یک کامپیوتر باشد.

آرمان جدید مایکروسافت عبارت است از: توانا ساختن مردم به اینکه نرم افزارهاى عالى و برتر را در هر زمان و مکان و روى هر دستگاهى داشته باشند. از هدفهاى بى پروایانه کنونى آن است که رایانه شخصى را بسیار پرتوان تر از آنچه هست، کنیم، به گونه اى که ببیند، بشنود و یاد بگیرد.

ما ناچاریم براى ساختن آینده درازمدت خود به خطرهاى بزرگى تن دهیم. بلوغ صنعتى هنگامى پدید مى آید که دیگر به خطرپذیرى نیاز نباشد، اما در صنایع روبه رشد باید همواره به استقبال خطر رفت تا بتوان فرآورده هاى نوین و بى مانند آفرید."

بیل در جایی می گوید: "من معتقدم كه داشتن این نوع كنجكاوی درباره جهان به هركسی كمك می كند پیشرفت كند. فرقی نمی كند تصمیم داشته باشی چه كاری را دنبال كنی"


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 23 بهمن 1392برچسب:, | 14:26 | نویسنده : sajad |
 
Chromebook گوگل،‌ نوآورانه‌ترین لپ‌تاپ در CES 2014
در بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان Chromebook گوگل تنها لپ‌تاپی محسوب می‌شد که در آن نوآوری به کار رفته بود.

این نمایشگاه که با نام CES ۲۰۱۴ برگزار شد نام Chromebook را به عنوان نوآورانه‌ترین لپ‌تاپ جهان معرفی کرد و طی آن اعلام شد که شرکت‌های بزرگ الکترونیکی قصد تولید محصولات جدید مبتنی بر آن را دارند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم در این نمایشگاه شرکت توشیبا لپ‌تاپ Chromebook خود را با طراحی زیبا معرفی کرد.
شرکت دل نیز مدل‌های مختلف این رایانه همراه را که طی هفته‌های قبل معرفی کرده بود، در معرض دید عموم قرار داد.

در بخش دیگر شرکت لنوو از نوت‌بوک جدیدی مبتنی بر سیستم‌عامل رایانه‌ای گوگل رونمایی کرد و توضیح داد که به‌زودی آن را وارد بازار جهانی می‌کند.

به طور کلی باید گفت Chromebook هم‌اکنون یک لپ‌تاپ پیشرفته محسوب می‌شود که کاربران اینترنتی می‌توانند استفاده‌های فراوانی از آن ببرند.
خرید این محصول در حال حاضر به مراکز آموزشی، سازمان‌ها و مراکز اینترنتی توصیه می‌شود.

شرکت IDC نیز با پایان یافتن نمایشگاه CES اعلام کرد که Chromebook بر بازار جهانی رایانه‌های شخصی تاثیر فراوان گذاشته است و به‌زودی به یکی از رقبای ویندوز تبدیل می‌شود.

این لپ‌تاپ هم‌اکنون با قیمت بین ۱۹۹ تا ۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد و بیشتر ابزارهای آن مبتنی بر اینترنت است.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, | 12:21 | نویسنده : sajad |
 
 
LFD، نسل جدید نمایشگر‌های دیجیتال


از زمان معرفی اولین نمایشگرها که مونوکروم CRTها بودند، نزدیک ۹۰ سال است که می‌گذرد.
در این ۹۰ سال، پیشرفت‌های بزرگی در صنعت نمایشگرها انجام شده است. از انقلاب تلویزیون‌های رنگی، تلویزیون‌های تخت، LCDها، LEDها و به تازگی OLEDها یا تلویزیون‌های خمیده.

اما در این بین نوعی از نمایشگرها هستند که کمتر در مورد آنها کمتر صحبت شده است.
LFD یا (Large Format Display) یا نمایشگرهای حرفه‌ای بزرگ، نمایشگر‌هایی هستند که تفاوت‌های عمده‌ای با نمایشگرها و تلویزیون‌های موجود دارد و امروزه سامسونگ، از بزرگ‌ترین تولیدکننده این نوع نمایشگر‌هاست.

به گزارش ایتنا LFDها، ویژگی‌هایی دارند که آنها را با سایر نمایشگرها متمایز می‌کنند. این نوع نمایشگر‌ها، امکاناتی فراتر از یک تلویزیون ساده یا حتی هوشمند را به کاربر می‌دهد. 
مهم‌ترین ویژگی LFD، کامپیوتر داخلی آن است. کامپیوتری با مشخصات قدرتمند که به شما امکانات کامل با درگاه‌های مختلف یک کامپیوتر حرفه‌ای از جمله LAN، USB ۲.۰ و USB ۳.۰، HDMI، DVI، AV، VGA، DPو حتی پرت RS-۲۳۲C را می دهد. با این اوصاف، نیاز به کامپیوتر یا هر دستگاه ارتباطی خارجی از بین می‌رود.

از دیگر ویژگی بسیار مفید و کارآمد این نمایشگرها، قابلیت تبدیل به صفحه لمسی می‌باشد. قابلیت بسیار مفیدی که می‌تواند در کلاس مدارس، آموزشگاه‌ها و اتاق‌های کنفرانس استفاده شود.
از این نمایشگر‌ها نیز می‌توان به عنوان VideoWall استفاده کرد. به اینگونه که می‌توان با قرار دادن چند LFD در کنار هم، اندازه‌های دلخواه نمایشگر را ایجاد کرد.


شرکت سامسونگ LFD‌هایی با اندازه‌های متنوع، از ۲۲ تا ۹۵ اینچ تولید می‌کند.
به طور کلی، در مقایسه با نمایشگر‌های دیگر، LFD، ۱۵% در انرژی مصرفی کلی صرفه جویی می‌کند.
مشخصات دیگر LFD‌های سامسونگ را می توان به عمری بیش از ۵۰.۰۰۰ ساعت، دمای کار پایین، قابلیت کارکرد به حالت افقی یا عمودی و راحتی نصب و ارتقا می باشد.
کاربرد‌های عمده LFD‌ها متفاوت از تلویزیون‌های و نمایشگر‌های دیگر است.

به طور کلی، LFD‌ها می‌توانند بهترین جایگزین برای پروژکتور‌ها، تخته‌‌های مدارس و وایت‌برد باشد که مشکلات عمده آنها را به بهترین نحو حذف می‌کند.
یکی از بهترین کاربرد‌های این نوع نمایشگر‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است که اولین قدم در هوشمند‌سازی آموزش می‌باشد. در این صورت نه تنها دیگر نیازی به تخته سیاه یا وایت برد و پروژکتور خواهد بود، بلکه قابلیت‌های بیشتری به معلمان، اساتید و دانشجویان می‌دهد. صفحه‌نمایش بزرگ با وضوح بالا، قابلیت لمسی، کامپیوتر داخلی و قابلیت‌های بالای اتصالی کمک به سزایی در آموزش می‌کند.

امروزه بیشتر فعالان کار و تجارت سعی در اتوماسیون و دیجیتالی کردن فعالیتشان دارند. از دیگر استفاده‌هایی که از LFD می‌شود، استفاده در رستوران‌هاست. با ویژگی‌های LFD، مدیران رستوران‌ها می توانند رضایت بیشتری برای مشتریانشان جلب کنند.
مشتریان می‌توانند خودشان با استفاده از صفحه لمسی LFD، غذایشان را انتخاب و سفارش بدهند. رستوران‌ها نیز می‌توانند برای نمایش غذاهایشان با کیفیت بالا از LFDها استفاده کنند.

در تبلیغات نیز LFD‌ها می‌توانند نقش موثری ایفا کند. امروزه تبلیغات در فروشگاه‌ها، مراکز تجاری و محل‌های عبور و مرور مردم، از حالت بیلبورد ساده به تصاویر متحرک و ویدیو که جلب نظر بیشتری می‌کنند در حال تغییر هستند.
با ویژگی‌هایی که LFD‌ها دارند مثل VideoWall (کنار هم گذاشتن چند LFD و ایجاد تصویر بزرگتر)،کنترل چند LFD توسط سرور، کامپیوتر داخلی LFD، در عرصه تبلیغات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 26 دی 1392برچسب:, | 12:13 | نویسنده : sajad |

 

 

 

 


 

بحث حملات اینترنتی و هك های مختلف در سال های اخیر چنان پیشرفته و جدی شده كه متخصصان فضای مجازی سال ۲۰۱۲ میلادی را به عنوان سال جهنمی نامیدند.

 

اكنون افراد مختلفی در قالب هكرهای «كلاه سیاه» و «كلاه سفید» به فعالیت در فضای مجازی مشغول هستند و كار به جایی رسیده كه حتی دولت های برخی كشورها هم وارد این حوزه شده اند. با این وجود، همچنان برخی افراد به عنوان غول های هك یا سردم داران این بخش شناخته می شوند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یك پایگاه اینترنتی به معرفی برخی از بزرگ ترین هكرهای جهان اقدام كرده و عكس هریك از آن ها را به همراه توضیحاتی منتشر كرده است.


دشمن سرسخت مایكروسافت


بر اساس اعلام این سایت، ریچارد متیو استالمن در دنیای مجازی به عنوان هکر شناخته نمی شود بلکه او را به عنوان رهبر مبلغان نرم افزارهای آزاد می شناسند. اما همین رهبر به علت قدرتی که در برنامه نویسی دارد هکر ماهری هم هست. در ضمن او از دشمنان سرسخت مایکروسافت است.

وی در دسته بندی هکرها یک هکر کلاه سفید است و در دنیای مجازی تا به حال خرابکاری نکرده ولی مانند هر هکری به حریم شخصی اعتقاد ندارد و می گوید تمام اطلاعات دنیا باید به اشتراک گذاشته شود.

این هکر روسی کنفرانس های بسیاری درباره هک و هکرها برگزار کرده و چهره هکرهای واقعی را به دنیا نشان داده است. یکی از کارهای معروف او هک کردن قوی ترین سیستم امنیتی مایکروسافت است.

استالمن در حالی که نماینده مایکروسافت در کنفرانس و در حال توضیح دادن همین مثلا قوی ترین سیستم امنیتی بود، به شبکه نفوذ کرد و در مقابل همه حضار و تنها در مدت هشت دقیقه نرم افزار را هک کرد و در فهرست سیاه مایکروسافت قرار گرفت.

 


خالق ملیسا


آیا تا به حال اسم ویروس ملیسا به گوش شما خورده است؟ این ویروس که فقط از طیق ای میل منتقل می شود، توسط دیوید اسمیت نوشته شد که برای یک دهه کل شبکه پست الکترونیکی را بدنام کرد.

ملیسا یک ویروس ساده است که روی ای میل ها می نشیند و اطلاعاتی ناخواسته را برای همان ای میل ارسال می کند. ملیسا در عرض یک هفته به ۸۰ سرور مختلف دسترسی پیدا کرد و اطلاعات آنها را برای افراد مختلف ارسال می کرد و سپس رمز عبور ای میل را برای دیوید اسمیت می فرستاد تا به تمام اطلاعات دسترسی داشته باشد.

اگرچه تا آن موقع ۶۰ هزار ویروس برای ای میل وجود داشت اما این رویروس خطرناک ترین اعلام شد و حتی خود اسمیت هم نتوانست آن را غیرفعال کند. این ویروس همچنان در دنیای مجازی به فعالیتش ادامه می دهد.

 

 


خالق کرمی که اینترنت را به هم ریخت


رابرت موریس سال ۱۹۸۸ یک کرم اینترنتی طراحی کرد. ویژگی این کرم این بود که نیازی به دانلود شدن نداشت و فقط با بازکردن یک سایت به سیستم کاربر منتقل و در عرض یک ساعت آن قدر تکثیر می شد که حافظه رم را پر می کرد. این کرم در عرض یک هفته حدود یک دهم اینترنت را آلوده کرد و بسیاری از سرورها و سایت ها را به تعطیلی کشاند.

موریس در همان سال دستگیر شد و در حالی که ابراز پشیمانی می کرد، گفت: فقط قصد داشته با یک نفر شوخی کند! او به دلیل آلوده کردن اینترنت، بزرگ ترین هکر آن سال شناخته شد و به پرداخت جریمه ۱۵ میلیون دلاری و پاک کردن کل اینترنت از این کرم محکوم شد. با این که موریس این کرم را کاملا از بین برد ولی چون این نرم افزار قابلیت خودتکاملی داشت، هنوز در بعضی قسمت ها نوادگان این کرم به صورت هرزنامه دیده می شوند. موریس با این که جریمه شده بود، ولی سال های بعد هم دست به اقدامات مشابهی زد.

 


جیمزباند هکرها


ولادیمیر لوین از قوی ترین هکرهای کلاه قرمز محسوب می شود. او اهل سن پترزبورگ روسیه است و یک ریاضیدان برجسته به شمار می رود.

لوین، سال ۱۹۹۴ به سیتی بانک که یکی از بانک های جهانی است تنها با استفاده از یک لپ تاپ ساده نفوذ کرد. او در ابتدا نتوانسته بود کار خاصی انجام دهد ولی بعد از یک ماه با پیدا کردن یک حفره امنیتی در سیستم بانک موفق شد به تمام حساب های موجود در این بانک دسترسی پیدا کند. او در ابتدا چند حساب مجازی به وجود آورد و سپس از حساب کاربران تمام جهان مبلغ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار را به حساب مجازی خود منتقل کرد. یک هفته بعد در اثر یک اشتباه کوچک، پلیس بین المللی او را شناسایی و دستگیر کرد. لوین هنوز در زندان است و به عنوان هکر عمر کوتاهی داشته است ولی به علت حرفه یی عمل کردن به او «جیمزباند هکرها» می گویند.

 


۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه مکالمه رایگان


جابز و وزنیاک از بنیانگذاران شرکت اپل هم هکر بودند آن هم از دسته کلاه سیاه! آنها از همان روزگار جوانی با یکدیگر همکار بودند و قسمتی از دوره جوانی خود را به عنوان هکر زندگی کردند. وزنیاک و جایز در زمینه هک تلفن ها و ایجاد ارتباطات بدون هزینه فعالیت می کردند. آن ها موفق شدند جعبه های کوچکی طراحی کنند که به مردم اجازه می داد بدون هزینه به مدت ۷ دقیقه و ۴۳ ثانیه مکالمه رایگان داشته باشند.

بیشتر مشتریان آن ها دانشجویانی بودند که برای تحصیل به آمریکا می رفتند و می خواستند برای ارتباط برقرارکردن با خانواده خود هزینه کمتری بپردازند. نرم افزار Skype که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، بعدا بر اساس ایده جابز و وزنیاک ساخته شد.

 

 

دانته تاریک

کوین پولسن، متخصص هک از طریق امواج رادیویی است. او بیشتر هک های خود را از طریق تلفن همراه انجام داده است. پولسن بارها و بارها به شبکه های تلفنی مانند AT&T نفوذ کرده و سیستم آن ها را به مدت چند ساعت و حتی چند روز از کار انداخته است ولی شهرت خود را به علت هک تاریخی مخابرات واحد شبکه رادیویی KIISFM لس آنجلس آمریکا به دست آورد و از آن روز در جامعه هکرها با نام دانته تاریک شناخته شد.

شبکه رادیویی KIISFM در سال ۱۹۹۱ یک مسابقه رادیویی برگزار کرده بود و به برنده مسابقه اتومبیل پورشه مدل S۲۹۴۴ جایزه می داد. در آن زمان پولسن بسیار جسورانه عمل کرد. او تصمیم گرفت برنده پورشه باشد. سیستم مخابرات را هک کرد و تمام تماس های تلفنی به شبکه رادیویی را مسدود کرد. سپس برای لو نرفتن هک دیگری در شبکه تلفنی انجام داد و با شبکه، ۱۰۲ تماس تلفنی تقلبی برقرار کرد که هرکدام برنده می شدند، در حقیقت او برنده شده بود.

از آنجا که فکر برنده شدن او را از سیستم های امنیتی خود غافل کرد همان روز توسط هکرهای FBI هک و دستگیر شد. پولسن که برای بردن جایزه تمام سیستم مخابراتی کشور را مختل کرده بود به ۵۱ ماه حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

 


پسر مافیایی


یان رومانوسکی یکی دیگر از هکرهای مخوف روسی است. او تا به حال صدمات بسیاری به اینترنت وارد کرده است. رومانوسکی که به نام «مافیا بوی» نیز شناخته می شود به سایت هایی مانند یاهو، ای بی و آمازون حمله کرده است.

حملات او ماه ها کار این سایت ها را به تاخیر انداخته و صدمات مالی جدی به آنها وارد کرده است. بعد از حمله سال ۱۹۹۸ او به فروشگاه اینترنتی ای بی تمام حساب های شرکت خالی شد و تا مرز تعطیلی پیش رفت ولی رومانوسکی مقداری از پول ها را برگرداند و گفت اگر ای بی تعطیل شود من سرگرمی شب های تعطیلم را از دست می دهم!

سرانجام او در فوریه سال ۲۰۰۰ دستگیر شد. در دادگاه هیچکدام از اعمال خود را انکار نکرد. وکیل او گفته بود اگر رومانوسکی می خواست می توانست آسیبهای غیرقابل تصوری به شما وارد کند. رومانوسکی از طریق یک اسکریپت به نام Kiddie حملات خود را انجام می داد و تا سال ۲۰۰۰ که او این اسکریپت را در ازای آزادی اش نفروخته بود، هیچ کس آن را نمی شناخت و راهی برای مقابله با آن وجود نداشت. امروزه این اسکریپت حداکثر می تواند در حد یک هرزنامه عمل کند و خطری ندارد.

 

 

متواری همیشگی


در سال ۲۰۰۲ یک پیغام عجیب روی صفحه اصلی سایت ارتش آمریکا ارسال شد: «سیستم امنیتی شما مختل شد. من به تنهایی این کار را کردم».

مک کینن، مدیر یک شرکت کامپیوتری اسکاتلندی است. او اولین کسی بود که موفق شد یک نفره تمام سیستم های قوای دریایی، زمینی و هوایی ارتش آمریکا به همراه ناسا و ۹۷ شرکت عظیم کامپیوتری را در عرض یک شب هک کند.

مک کینن معتقد بود آمریکا اطلاعات محرمانه را روی سرورهای خود نگهداری می کند و می خواست به آنها دسترسی پیدا کند البته نتیجه هک های یک شبه او تنها خسارت ۷۰۰ هزار دلاری بود که به آمریکا وارد شد. مک کینن بعد از انجام این هک از اسکاتلند فرار کرد و تا به امروز پیدا نشده است. به همین دلیل اسرار هک او هنوز فاش نشده است.

 


سونی را به زانو درآورد


جورج هاتز بزرگ ترین هکر سال ۲۰۱۱ است. هاتز اسم مستعار است و تا به حال اسم واقعی او معلوم نشده ولی همه ما او را با هک کردن شرکت سونی و دستگاه پلی استیشن ۳ می شناسیم. از آن موقع او به عنوان هنرمند هکرها نیز شناخته شده و روش فرار از زندان او شاهکاری در دنیای هک محسوب می شود.

او توانست با استفاده از روش ابداعی خودش تمام اطلاعات استفاده کنندگان از PS۳ از اسم گرفته تا شماره حساب و آدرس محل سکونت را دربیاورد و شناسایی هم نشود. هاتز این حمله را در دو نوبت انجام داد و در هر دو نوبت هم پیروز شد و سونی را تا مرز سقوط پیش برد.

او در آوریل همان سال روش فرار از زندان خود را به صورت عمومی انتشار داد و شرکت سونی را بسیار خشمگین کرد زیرا با این روش بازی های PS۳ هم که گفته شده بود کرک نمی شوند، کرک شدند. به این ترتیب سونی تا هنگامی که برای این محصول بازی تولید می کند، متحمل ضرر و زیان خواهد شد.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 23:1 | نویسنده : sajad |

 

 

 

 


 

از آنجایی که فناوری همیشه پیشرو بوده، دنیای آی تی در سال 2014 وارد فاز جدیدی از محصولات و سرویس ها خواهد شد که در این مقاله سعی می کنیم به 10 تمایل و ترندTrend برتر اشاره کنیم:

 


1-      عینک گوگل / فناوری کامپیوترهای پوشیدنی وارد فاز اصلی می شود

نسخه بتای عینک گوگل در سال 2013 به قیمت 1500 دلار به صورت محدود بین توسعه دهندگان و برگزیدگان ثبت نام شده، توزیع شد و بعدا مباحثی مانند حریم خصوصی و ... عرضه آن را تحت تاثیر قرار داد. گوگل با کسب تجربیات لازم درباره فناوری کامپیوترهای پوشیدنی، قصد دارد نسخه اصلی را با قیمت پایین تر و حل مشکلات موجود عرضه کند. ماه می 2014 گوگل کنفرانس خود موسوم به I/O‌ را برگزار می کند که زمان خوبی برای عرضه رسمی نسخه نهایی است. سایر کمپانی ها نیز در حال توسعه محصولات خود در این زمینه بوده و سال 2014 به تعبیری سال فناوری کامپیوترهای پوشیدنی خواهد بود.

 

 

2-      آیفون و آی پد بزرگتر می شوند

نوت 3 در سایز 5.7 اینچ و گلکسی اس4 در سایز 5 اینچ مقدمه ای بر عرضه انواع گوشی و فبلت در سایز بزرگتر شد.بر اساس آمار تایید نشده اپل نیز در استراتژی جدید خود، سایز های بزرگ را در نظر گرفته و در لابراتوار خود مشغول تست زنی بر روی چند نمونه بوده تا بالاخره نسخه نهایی را بسازد. به همین دلیل کارشناسان از آیفون 6 با نمایشگر 5 اینچی (پاییز 2014) و تبلت 12 اینچی صحبت کرده اند و باید منتظر شد تا چنین ایده هایی در سال 2014 به واقعیت تبدیل شود.

 

 

3-       سال2014، سال ساعت های هوشمند

گلکسی گی یر سامسونگ در سال 2013 با دبدبه و کبکبه فراوان راهی بازار شد اما با وقوع مشکلات عدیده ، مورد استقبال قرار نگرفت و برخی اظهار نظر کردند که ممکن است ساعت هوشمند به طور کلی با استقبال سرد کاربران روبرو شود.

کمبود اپ روی ساعت، مشکل سیاه شدن نمایشگر، عمر کم باطری، گران بودن محصول از جمله مشکلات پیش روی ساعتهای هوشمند به طور کلی بوده لست.

آنچه می تواند بالقوه این مشکل را حل کند چیزی بنام iWatch‌ اپل است که اگر در سال 2014 با تقاوتهای عمده از ساعتهای موجود عرضه شود، می تواند این صنعت را رونق دهد. در غیر این صورت باید فاتحه ساعتهای هوشمند را خواند.

 

 

4-      ویندوز 8.2 و بازگشت منوی مورد علاقه کاربران، "استارت"

ویندوز 8.2 جدیدترین نسخه در سال 2014 با منوی استارت ویندوز به صورت کلاسیک و رابط کاربری جدید عرضه خواهد شد. سرمایه گذاری مایکروسافت روی یکپارچه کردن سیستم عامل ها و پلتفورم ها را باید در نسخه 8.2 و نسخه های بعدی پیدا کرد. از آنجایی که مدیر اجرایی مایکروسافت عوض خواهد شد باید منتظر تحولات بعدی در مایکروسافت نیز در بعد خدمات، سرویس ها و محصولات نرم افزاری و سخت افزاری بود.

 

 

5-      محبوب شدن سیستم عامل کروم

سیستم عامل کروم مبتنی بر مرورگر کروم گوگل در سال 2013 روی لپ تاپ هایی با نام "کروم بوک" عرضه شده و موفق شد تا در بازار گل کند. پیش بینی می شود در سال 2014 این سیستم عامل جدید با امکانات زیاد به صورت کلود و ... محبوب دلها شود. ارزان بودن، و قابل دسترس بودن از جمله دلایلی است که این سیستم توسعه پیدا کرده است.

 

 

6-      گسترش ابزارهای واقعیت مجازی در دنیای گیم

یک هدست جدید بنام Oculus Rift که حرکات گردن شما را هنگام بازی با گیم، دنبال کرده و به شما احساس واقعی حضور در خود گیم را می دهد، در سال 2013 عرضه شد. این کیت 300 دلاری توانست صنعت گیم را متحول سازد و قرار است نسخه های بعدی این محصول در سال 2014 توسعه یابد.

از سوی دیگر سیستم بازی ماشین بخار steam machine نیز تحول قابل توجه در دنیای گیم و برنامه سازان گیم در بعد نرم افزاری و سخت افزاری بود که در سال 2014 خود را بیشتر از قبل نشان خواهد داد.

 

 

7-     وب کم های سه بعدی روی اولترابوک ها

در سال 2013 دوربین موسوم به Creative Senz3D در لابراتوار مشترک  "کری ایتیو" و "اینتل" ساخته شد. دوربینی که دو لنزه بوده و با ترکیب گسچرهای پیچیده سه بعدی می سازد.

در سال 2014 اولین دوربینهای نصب شده روی لپ تاپ و اولترابوک ها به صورت سه بعدی را خواهیم دید. دو لنزه ها دارای ادراک عمیق بوده و به طور موثرتری انگشتان دست را ردیابی می کند.

 

 

8-     گوشی های هوشمند منحنی می شوند و رزولوشن بالاتر می گیرند

سال 2012 گوشی ها 720pبودند، سال 2013 به 1080p رسیدند و امسال توقع مردم بالاتر است. گفته می شود گلکسی اس 5 سامسونگ که سال 2014 می آید 2560 در 1440 بوده و رزولوشن بالایی خواهد داشت. البته سال 2015 را نیز سال نمایشگر های 4K نامیده اند که باید دو سال دیگر عرضه تجاری آن را شاهد باشیم.

 

 

9-     اولین لپ تاپ ها با USB Power Delivery
با USB Power Delivery می توان 100 وات برق را به صورت استاندارد داشت و در واقع یو اس بی نقش توزیع کننده برق را پیدا خواهد کرد.تصور کنید آداپتور لپ تاپ خود را از دست می دهید و باید کلی هزینه کنید تا یک آداپتور جدید بخرید. حالا با USB Power Delivery می توانید با خیال راحت لپ تاپ را شارژ کنید آنهم از طریق پورت یو اس بی.

در سال 2014 ورود اولین لپ تاپ ها مجهز به این فناوری را شاهد خواهیم بود که راهی بازار مصرف می شود.

 

 

10- پی سی های اندرویدی

لپ تاپ های اندرویدی در سال 2013 توسط اچ پی و ایسر راهی بازار شده و با استقبال مواجه شد. گفته می شود در سال 2014 پی سی های اندرویدی روی لپ تاپ و دسکتاپ توسعه می یابد که قسمت عمده آن بدلیل ارزان بودن، در سیستم های آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


منبع: تک مدیا نتورک


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 22:58 | نویسنده : sajad |

 

 

 

 


 

امروزه روند پیشرفت تکنولوژی و ابداع تجهیزات مدرن به قدری سرعت گرفته که هر روز با خبری جدید در این زمینه مواجه می شویم. حتی اگر آخرین مدل از هر وسیله را خریداری کنید، طولی نمی کشد که مدلی جدیدتر و کامل تر از آن به بازار معرفی می شود.

 

مساله از آنجایی شروع می شود که شما برای خرید یک کالا به بازار می روید اما تنوع امکانات و گستردگی ویژگی های جدید آنها، تصمیم گیری را برای تان مشکل می سازد. احتمالا با واژه ها و اصطلاحات جدیدی رو به رو می شوید که حتی تا به حال اسم آنها را نشنیده اید. در مورد بازار خودرو نیز همین مساله صدق می کند.

خودروسازان همواره تلاش می کنند که آخرین تکنولوژی روز را در ساخت محصولات خود به کار برند و امکانات و تجهیزات مدرن را روی مدل های جدید عرضه کنند اما در کنار این امر، اطلاعات مشتریان نیز باید توسط مراجع معتبر به روز رسانی شود.

 

در ادامه قصد داریم شما را با معنای برخی از اصطلاحات خودرویی و عملکرد تجهیزات مدرن اتومبیل ها آشنا سازیم و برای این کار ابتدا به سراغ سیستم های نسبتا ساده می رویم.

 

● سیستم ترمز ABS:

Anti Lock Brake System یک سیستم ضدقفل برای ترمز بوده که به هنگام ترمزگیری، با قطع و وصل کردن ترمزها، از قفل شدن چرخ ها جلوگیری می کند. در خودروهایی که این سیستم وجود ندارد، قفل شدن چرخ ها باعث انحراف و سرخوردن خودرو می شود.

 

 

● سیستم EBD:

 

این سیستم روی ترمز ABS نصب می شود و وظیفه توزیع الکترونیکی نیروی بین ترمز بین چرخ ها را به عهده دارد.

 

● سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP:

این سیستم در بعضی از خودروها با نام های دیگری چون DSC و ESC هم شناخته می شود. سیستم های کنترل پایداری با کمک سنسورهای مختلف، شرایط خودرو را آنالیز کرده و به وسیله ایجاد تغییر در قدرت موتور، گشتاور چرخ ها، از سرخوردن اتومبیل در پیچ ها جلوگیری کرده و پایداری را بهبود می بخشد.

 

 

● سیستم ترمزگیری اضطراری:

 

این سیستم با نام هایی مانند BA، BAS و EBA روی خودروها عرضه می شود و عملکرد آن به این صورت است که اگر در شرایط اضطراری، پدال ترمز را به طور ناگهانی و با شدت زیاد فشار دهید، حداکثر نیروی ترمز را برای توقف خودرو مهیا می سازد.

 

● فرمان حساس به سرعت:

این سیستم در اکثر اتومبیل های امروزی دیده می شود و نقش بسزایی در جلوگیری از واژگون شدن خودرو دارد. در واقع عملکرد آن بدین صورت است که هرچه سرعت خودرو بیشتر شود، فرمان آن نیز سفت تر می شود زیرا عملکرد فرمان هیدرولیک، بسیار نرم بوده و چرخش آنها در سرعت های بالا ممکن است موجب به هم خوردن تعادل خودرو شود.

 

 

● جعبه دنده تیپ ترونیک:

 

گیربکس تیپ ترونیک، نوع کامل تری از گیربکس اتوماتیک بوده که امکان تعویض دنده به صورت دستی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. به این صورت که اهرم تعویض دنده را در حالت تیپ ترونیک قرار داده و با حرکت آن به صورت جلو و عقب و یا چپ و راست، دنده ها را به صورت دستی تعویض می نمایید.

 

● پدال های تعویض دنده در پشت فرمان:

بعضی از اتومبیل هایی که گیربکس تیپ ترونیک داشته باشند از این سیستم نیز بهره می گیرند تا لذت رانندگی افزایش یابد. در این اتومبیل ها راننده می تواند با استفاده از پدال های تعبیه شده در پشت و یا روی فرمان، تعویض دستی دنده ها را انجام دهد. از این سیستم ابتدا در خودروهای فرمول یک استفاده می شد.

 

 

● سیستم استارت و ورود بدون کلید:

 

این سیستم که Keyless Go Starter نام دارد در بسیاری از خودروها به صورت استاندارد یا آپشن عرضه می شود. عملکرد آن به این صورت است که راننده با دارابودن یک سوئیچ یا کارت هوشمند به فاصله یک متری خودرو رسیده و قفل درها به صورت اتوماتیک باز می شود. سپس بعد از بازکردن درها می تواند با فشاردادن دکمه Start و نگه داشتن پدال ترمز اتومبیل را روشن کند.

 

● تهویه مطبوع اتوماتیک:

در خودروهایی که مجهز به این سیستم باشند، سرنشینان فقط دمای موردنیاز خود را انتخاب می کنند و سپس سیستم تهویه مطبوع با استفاده از سنسورهای حرارتی وظیفه تنظیم دما را عهده دار می شود. البته شما می توانید دور چرخش فن را نیز به صورت دلخواه تنظیم کنید. بعضی از خودروها دارای سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیم چندگانه هستند، یعنی هریک از سرنشینان به طور مستقل می توانند دمای موردنیاز محدوده خود و دور فن را تنظیم کنند.

 

 

● سیستم حافظه صندلی، فرمان و آینه ها:

 

این سیستم برای خانواده هایی که همه اعضای آن از یک خوردو استفاده می کنند بسیار مناسب است و هریک از اع ضا می توانند باتوجه به تعداد حافظه ها، وضعیت صندلی، فرمان و زاویه آینه ها را تنظیم کرده و در یکی از حافظه های تعبیه شده، ثبت نمایند تا در صورت استفاده از خودرو، با فشاردادن کلید معین، وضعیت مطلوب خود را مهیا سازند.

 

● سقف شیشه ای (پانورامیک):

این مدل از سقف به تازگی طرفداران زیادی پیدا کرده و در بسیاری از اتومبیل های جدید دیده می شود. با وجود سقف پانورامیک، فضای کابین بسیار دلبا زو روشن تر به نظر می رسد و شما به راحتی می توانید آسمان را از داخل خودرو مشاهده کنید.

 

ساختار این سقف به صورت دو سانروف تمام شیشه ای بوده که یک ستون عرضی آنها را از هم جدا کرده است. بدین ترتیب امکان بازشدن سانروف برای سرنشینان جلو یا عقب فراهم شده و در صورت تمایل با کشیدن یک محافظ پرده ای می توانید از ورود نور جلوگیری کنید.

 

● دکمه های چندکاره روی فرمان:

دکمه های مختلفی هستند که به صورت فابریک روی فرمان خودرو تعیه شده و با استفاده از آنها می توانید تنظیمات سیستم صوتی و کامپیوتر سفری را کنترل نمایید.

 

سیستم Head Up Display یا همان نمایشگر سربالا: این سیستم ابتدا در هواپیماهای جنگی استفاده می شد و حالا به دنیای خودرو راه یافته است. باوجود این سیستم اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، وضعیت دنده و دور موتور به وسیله لیزر روی شیشه جلوی خودرو و در مقابل چشمان راننده نمایش داده می شود.

 

● رادار:

رادار نصب شده روی اتومبیل ها وظیفه تشخیص فاصله با اتومبیل جلویی را برعهده دارد و گاهی با نصب رادارهای مختلف در دو طرف خودرو (سیستم تشخیص نقطه کور)، فاصله ای جانبی نیز بررسی می شود. سیستم رادار با کمک سیستم کروز کنترل پیشرفته، از برخورد خودرو با دیگر خودروها (در جلو و یا اطراف) جلوگیری می کند.

 

 

● سیستم دید در شب یا نایت ویژن:

 

این سیستم در تاریکی شب با کمک دوربین مادون قرمز، تصویر روشن تری از مسیر را روی مانیتور خودرو نمایش می دهد، البته در خودروهایی چون مرسدس بنز S Class یا ب ام و سری ۷ این سیستم با کمک سنورهای حرارتی و رادارها، وجود اشیاء زنده و غیرزنده را در مقابل خودرو تشخیص داده و به وسیله سیستم های هشداردهنده و ترمز خودکار، از تصادف جلوگیری می کنند.

 

● سنسورهای پارک:

این سنسورها در بعضی از اتومبیل ها علاوه بر سپر عقب، روی سپر جلو نیز نصب می شوند و به هنگام پارک کردن با ایجاد آلارم صوتی متغیر، شما را از فاصله برخورد مطلع می سازند. البته بعضی از اتومبیل ها نیز علاوه بر این سیستم، دوربین دید عقب و سیستم کمک پارک را دارا هستند.

 

 

● سیستم مکش درها:

 

این سیستم روی اکثر سدان های مجلل دیده می شود و عملکرد آن بدین صورت است که بدون نیاز به نیروی اضافی، در را در جلوی قفل رها می کنید و سپس با استفاده از سیستم مکش، در به آهستگی و به طور اتوماتیک بسته می شود.

سیستم روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها: این سیستم با کمک سنسورهای نوری و باتوجه به میزان تاریکی مسیر، چراغ ها را روشن می کند. البته در حال حاضر نوع هوشمندی از این چراغ ها نیز در بعضی خودروها دیده می شود که میزان تابش نور را در مقابل خودروهایی که از مقابل می آیند کمتر می کند و از آزار دیدن چشم راننده مقابل، جلوگیری می کند.

 

امروزه روند پیشرفت تکنولوژی و ابداع تجهیزات مدرن به قدری سرعت گرفته که هر روز با خبری جدید در این زمینه مواجه می شویم. حتی اگر آخرین مدل از هر وسیله را خریداری کنید، طولی نمی کشد که مدلی جدیدتر و کامل تر از آن به بازار معرفی می شود


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 22:55 | نویسنده : sajad |

 

 


 

● کشف عامل ژنتیکی تسریع زوال مغز:

 

یک دانشمند ایرانی با همراهی محققان دانشگاه استنفورد موفق به شناسایی یک تنوع ژنتیکی کوچک شده که می تواند با بالارفتن سن، سرعت زوال مغز انسان را دوبرابر کند.

دکتر احمد صالحی، دانشمند نوروبیولوژی دانشگاه استنفورد آمریکا با بررسی دی ان ای خلبانان هواپیما با کاهش دوبرابر قابلیت پروازی افراد دارای این تنوع ژنتیکی رو به رو شد. اسکن های مغزی نشان دادند که بخش هیپوکامپ مغز افراد دارای این تغییر ژنتیکی با بالارفتن سن به طور قابل توجهی کوچک تر می شود. هیپوکامپ مسوول حافظه و استدلال مکانی است.

 

 

● کشف ارتباط تغییرات بیومکانیکی سلول ها با سرطان:

 

محقق ایرانی موسسه فناوری ویرجینیا و همکارانش با مطالعه سلول های سطحی اپی تلیال تخمدان موش، امیدهای جدیدی برای تشخیص و درمان سرطان ایجاد کرده اند. مسعود آگاه، مدیر بخش سامانه های میکروالکترومکانیکی (MEMS) موسسه فناوری ویرجینیا و مدیران تحقیق به همراه گروهش با مطالعه ویژگی هیا ویسکوالاستیک سلول های تخمدان موش توانستند تفاوت های میان مراحل اولیه سرطان تخمدان و حالت های پیشرفته و تجهامی آن را تشخیص دهند. این مطالعات نشان دادند که سلول های خوش خیم تخمدان موش، سفت تر و ویسکوزتر هستند.

 

● ساخت «روبات حشره خوار»:

یک دانشمند ایرانی با استفاده از ماده ای که سال ها پیش اختراع کرده، دست به ساخت یک نسخه روباتیک از گیاه ونوس حشره خوار زده که می تواند حشرات را به تله بیندازد.

 

شاید در نگاه اول این روبات که به دست محسن شاهین پور، استاد مهندسی مکانیکی دانشگاه «مین» ساخته شده، بیشتر شبیه یک پروژه کوچک جالب برای یک مهندس به نظر برسد که قصد ساخت یک چیز ساده و کوچک را دارد اما در نگاه دقیق تر، این روبات در حقیقت، نمایشی از یک گونه جدید فناوری است که می تواند به پیشرفت های بیشتر در کاربردهای پزشکی منجر شود.

 

● ارایه روشی جدید برای تولید مواد فروالکریک روی پلاستیک:

در این روش برای تولید الگوهای فروالکتریک از بسترهای پلاستیکی انعطاف پذیر استفاده می شود؛ موادی که تحمل گرمای موردنیاز در فرآیندهای تولید را ندارند. نازنین بصیری غرب، محقق ایرانی و از اساتید موسسه فناروی جورجیا می گوید: ما توانستیم مواد پیزوالکتریک را در شبک های دلخواه بسازیم. این اولین باری است که ساختارهای این چنینی به صورت مستقیم با استفاده از فرآیندی منطبق با CMOS با چنین قدرت تفکیکی ایجاد می شوند. ما نه تنها مواد فروالکتریک را به طور مستقیم روی بستری با دمای پایین ایجاد کردیم، بلکه الگوهایی در مقیاس بسیار کوچک با این مواد به وجود آوردیم.

 

 

● راز ناتوانی هوشی انسان ها در بال های مگس میوه:

 

تیمی از محققان ایرانی و آلمانی با بررسی رفتار مگس های میوه در حال بررسی ارتباط یک جهش ژنی با ناتوانی هوشی ارثی در انسان ها هستند. برخی مگس های میوه به دلیل جهش هایی در ژنی موسوم به dNab۲ نمی توانند بال های خود را در فاصله خیلی نزدیک از بدن شان نگه داشته و همچنین با رفتارهای پروازی و بالارفتن نیز مشکل دارند. در مطالعاتی که به دست محققان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران با همراهی دکتر مسعود گرشاسبی، محقق پست دکتری موسسه مکس بلانک برلین روی چند خانواده ایرانی انجام شدهف جهش های این ژن که در اینجا ZC۳H۱۴ نام دارد، منجر به ناتوانی هوشی شده است.

 

● کشف مکانیزیم دفاعی ذاتی سلول های سالم پستان علیه سلول های سرطانی:

یافته های تحقیق استاد ایرانی دانشگاه برکلی و همکارانش نشان می دهد سلول های سالم پستان با مکانیزم ذاتی دفاعی که با تولید IL۲۵ ایجاد می کنند به نابودی سلول های سرطانی کمک می کنند. دکتر مینا بیسل، محقق ایرانی اینتر کولین ۲۵ تنها روی سلول های سرطانی اثرگذار است و هیچ اثری روی سلول های سالم ندارد. وجود دریافت کننده های IL۲۵ روی سلول های سرطانی و نبود آنها روی سلول های سالم است.

 

 

● ساخت مبدل فراصوت فرکانس بالا با قابلیت تصویربرداری و درمان سرطان:

 

پژوهشگر ایرانی مرکز تحقیقات تصویربرداری پزشکی فراصوت دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و همکارانش موفق به طراحی و ساخت مبدل های فراصوت در فرکانس بالا شدند که در تصویربرداری سه بعدی از اندام های بدن و درمان تومورهای سرطانی در مراحل اولیه شکل گیری کاربرد دارد.

دکتر حمیدرضا چابک، پژوهشگر طرح اظهار کرد: با استفاده از مبدل های فراصوت در فرکانس بالا می توان از تمامی اندام های بدن ازجمله چشم، قلب و سینه عکس برداری سه بعدی انجام داد.

 

 

● ساخت نخستین فرش نامرئی کننده جهان:

 

تیمی از محققان دانشگاه برکلی آمریکا شامل یک محقق پست دکتری ایرانی موفق به ساخت یک فرش نامرئی کننده شده اند که می تواند اجسام را در طیف نور مرئی کامل نامرئی کند. دکتر مجید غرقی با همراهی شش پژوهشگر دیگر در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی توانسته اند از یک شیوه جدید برای پنهان کردن اجسام در زیر لایه ای موسوم به فرش پوششی استفاده کنند. این پژوهشگران در تحقیقات خود از شیوه ای موسوم به نگاشت شبه همایند (QCM) برای پنهان کردن یک شیء با طول ۳۰۰ نانومتر و عرض شش میکرون در زیر یک «فرش پوشش دهنده» بازتابنده استفاده کردند.

 

● ایمنی تجهیزات فضایی ناسا با غلبه بر مشکل داغ کردن تجهیزات الکترونیک:

استاد ایرانی دانشگاه ایلینویز آمریکا با همکاری یک مهندس مرکز فضایی ناسا موفق به ابداع تکنیکی جدید برای کنترل حرارت تجهیزات الکترونیکی شدند که از بالارفتن بیش از حد حرارت و سوختن این تجهیزات پیشگیری می کند. دکتر جمال سیدیعقوبی، رییس دپارتمان مکانیک، مواد و مهندسی هوافضای موسسه فناوری ایلینویز در شیکاگو با همکاری جفری دیدیون، مهندس حرارت مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در مشارکتی فنی با نیروی هوایی آمریکا و آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر به رفع نگرانی های اساسی در زمینه کنترل حرارت تجهیزات الکترونیکی پرداختند.

 

 

● کاهش چشمگیر تلفات تصادفات عابران با ابداع کاپوت ایمن خودرو:

 

یک پژوهشگر ایرانی و همکارانش در انگلستان موفق به ساخت نویع کاپوت خودرو دوستدار عابران پیاده شدند که درصورت برخورد با عابران بخش عمده انرژی برخورد را جذب کرده و ضربه وارده به سر مصدوم را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. «کاپوت دوستدار عابران پیاده» که به دست دکتر مهرداد اسعدی و همکارانش در مرکز تخصصی سلباند و با همکاری دانشگاه انگلیا راسکین در کمبریج ساخته شده در حال حاضر با استقبال جدی دو شرکت مطرح در عرصه خودروسازی رو به روست و چند خودروساز دیگر نیز علاقه مندی خود جهت بررسی استفاده از این سیستم ابراز داشته اند.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 22:52 | نویسنده : sajad |

 

 

 


Near field communication یا ارتباط حوزه نزدیک (NFC) یک فناوری استاندارد در تلفن های هوشمند و ابزارهای مشابه برای برقراری ارتباطات رادیویی با یکدیگر و در مجاورت هم می باشد. این ارتباط در حدود چند سانتیمتر صورت می گیرد که در حال حاضر این فناوری شامل تبادل داده ها می شود و راه اندازی یا نصب آن در برابر فناوری های ارتباطی پیچیده تری مثل Wi-Fi ساده تر است.

 

 

دستگاه های دارای NFC را می توان در سیستم های پرداخت بدون حمل پول، شبیه به آنچه در حال حاضر در کارت های اعتباری مشاهده می شود، استفاده نمود. همچنین از این فناوری در مترو استفاده می شود، به این صورت که پرداخت پول توسط گوشی و کارت خوان صورت می گیرد. NFC عبارت است از مجموعه ای از فن آوری های کوتاه برد بی سیم که به طور معمول برای انتقال اطلاعات به فاصله ایی حدود چهار سانتیمتر نیاز دارد.

 

یکی از راه های ارتباطات در ابزارهایی که این فناوری را پشتیبانی می کنند به این صورت است که ارتباط بین ابزارهای دارای فناوری (NFC) با ابزارهایی که تراشه ی خاموش (NFC) را دارند به صورت روشی به نام "برچسب” یا (Tag)  صورت می گیرد.

 

 

انجمن NFC در تاریخ ۱۸ مارس سال ۲۰۰۴ با دو شرکت سونی و نوکیا شروع به فعالیت کرد. آنها در آن سال برای پیشبرد استفاده فناوری بی سیم با برد کوتاه (NFC) در لوازم الکترونیکی مصرفی از جمله دستگاه های تلفن همراه و رایانه های شخصی سرمایه گذاری های مشترکی کردند. تا تاریخ ژوئن ۲۰۱۲، انجمن دارای بیش از ۱۶۰ عضو می باشد که در میان آنها می توان به: نوکیا، سونی، ویزا، امریکن اکسپرس، پی پال، گوگل، HTC، فیلیپس، سامسونگ و غیره اشاره کرد.

در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی سه اپراتور بزرگ موبایل یعنی AT&T، ورایزون و تی موبایل سرمایه گذاری مشترکی برای توسعه این فناوری در خاک امریکا در نظر گرفتند. هدف آنها از این کار برای جلو بردن فناوری در زندگی انسان و حمل نکردن پول برای بیش از ۲۰۰ میلیون مشتری بود.

 

NFC یک پوشش استاندارد برای اطلاعات در حال تبادل و ارتباطات دستگاه ها با یکدیگر به وجود می آورد و این موضوع بر اساس فرکانس های رادیویی (RFID) از جمله ISO/IEC 14443 و FeliCa صورت می گیرد.

 

 

Radio-frequency identification یا (RFID) چیست؟

 

یک نوع سیستم ارتباط بدون سیم یا بدون تماس است که میدانهای الکترومغناطیسی با فرکانس های رادیویی برای انتقال اطلاعات از تگ های متصل به یک شی یا یک محیط، به منظور شناسایی و ردیابی آن به صورت خودکار انجام می گیرد. بعضی از برچسب ها (Tag) نیاز به باتری ندارند و توسط میدان های الکترومغناطیسی شناسایی می شوند.

تگ های (RFID) در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال کارخانه های ماشین سازی این برچسب ها را به اتومبیل های موجود در خط تولید یا مونتاژ متصل می کنند تا به مرور زمان از پیشرفت در تولید ماشین مورد نظر از کوچکترین قطعه سوار شده بر روی ماشین تا بزرگترین قطعه نصب شده، مهندسان را در خط تولید مطلع کنند. در کشورهای پیشرفته از این فناوری در نگهداری و محافظت از دام ها و حیوانات خانگی، و خود افراد را در تزریق واکسن در یک بازه ی زمانی خاص مطلع می کند. همچنین در صنایع داروسازی برای طبقه بندی داروها مورد استفاده قرار می گیرد. حتی می توان برچسب های (RFID) در بدن انسان کار گذاشت تا فرد از تمام جزئیات بدن خود از جمله کارکرد ضربان قلب، قند خون، فشارخون و سیستم دستگاه عصبی بدن مغز و نخاغ آگاه شود. البته این کار به تدریج با کمک پزشک صورت می گیرد اما این موضوع یک مشکل دارد و آن هم نگرانی های حریم خصوصی را به وجود می آورد.

 

 

 

NFC

همان طور که در شکل بالا مشاهده می کنید تراشه (RFID) در کنار دانه ی برنج قرار گرفته است.

 

 

ISO/IEC 14443 چیست؟

یک استاندارد بین المللی برای شناسایی ابزارهای کنار یکدیگر و همچنین پردازش پروتوکل ها برای انتقال اطلاعات صورت می گیرد. این استاندارد توسط سه شرکت به نام های نوکیا، فیلیپس و سونی در سال ۲۰۰۴ میلادی توسعه داده شد.

 

 

FeliCa چیست؟

یک سیستم هوشمند ارتباط بدون تماس در زیر مجموعه ی (RFID) است که در کارت های پول الکترونیکی استفاده می شود. این سیستم توسط یک شرکت ژاپنی توسعه داده شده و در زمان نگارش این متن از این فناوری که بخشی از NFC را تشکیل می دهد در کشورهای هنگ کنگ، سنگاپور، ژاپن و ایالات متحده امریکا مورد استفاده قرار می گیرد.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 22:48 | نویسنده : sajad |

 

 

 

 


 

شاید مهندسانی که آبان سال ۱۲۸۱ خورشیدی، شاهد حرکت قطار برقی خود بودند، تصور هم نمی کردند این نوآوری، جرقه تحولاتی شگرف در حمل و نقل ریلی دهه های آینده شود.

 


در این روز، یک قطار کوچک برقی توانست فاصله بین دو شهر «مارین فلد» و «زوسن» آلمان را روی خطوط ریلی با سرعت ۲۰۳ کیلومتر در ساعت بپیماید. این قطار کوچک، اولین قطار سریع السیر جهان بود؛ اما دسترسی شهروندان عادی به این فناوری چند دهه به طول انجامید.


امروزه برخی شهرها در اروپا و آسیای شرقی از قطارهای سریع السیر بهره می برند. حداکثر سرعت معمول ثبت شده قطارهای سریع السیر در سال ۲۰۱۲ برای سامانه های فعال در کشورهای ژاپن، تایوان، آلمان، ایتالیا و بریتانیا حدود ۳۰۰ کیلومتر در ساعت، در اسپانیا ۳۱۰ کیلومتر در ساعت و در فرانسه ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است. همچنین حداکثر سرعت معمول قطارها در چین برابر ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت است.

 


البته این قطارها در حالت آزمایشی سرعتی فراتر از این را نیز به دست آورده اند. بالاترین رکورد سرعت قطارهای سریع السیر دنیا، در فرانسه به دست آمد. قطار سریع السیر فرانسوی TGV در حالت آزمایشی توانست سرعتی برابر ۸/۵۷۴ کیلومتر در ساعت را به خود اختصاص دهد. قطارهای مغناطیسی نیز که جزو قطارهای سریع السیر هستند و از فناوری بالاتری برخوردارند در کشور ژاپن به رکورد بالاتری دست یافتند و توانستند با سرعتی برابر با ۵۸۱ کیلومتر در ساعت قلب جو زمین را بشکافند.

 


● توجیه اقتصادی

 


قطارهای سریع السیر در مناطقی که تراکم جمعیتی زیاد است و بنزین نیز قیمت بالایی دارد، بهترین توجیه اقتصادی را دارد و از سایر انواع حمل و نقل با صرفه تر خواهد بود. با این که تعداد کمی از این قطارها، گازوئیل یا سایر سوخت های فسیلی مصرف می کنند، اما نیروگاه هایی که برق مورد نیاز این قطارها را فراهم می کنند بیشتر از سوخت فسیلی بهره می برند. به این ترتیب، این قطارها از نظر مصرف انرژی بهینه هستند. حتی در مواردی که نیروگاه های این قطارها از نفت یا زغال سنگ استفاده می کنند نیز صرفه اقتصادی آنها نسبت به حمل و نقل خودرویی مشهود است. قطارهای سریع السیر معمولا برای حمل مسافر طراحی می شوند؛ البته در برخی از کشورها نظیر فرانسه از این سیستم برای جابه جایی بسته های پستی نیز استفاده می شود.


مزیت قطارهای سریع السیر تنها به هزینه پایین تر آنها محدود نمی شود و از جنبه هایی متفاوت، نسبت به حمل و نقل هوایی از مزیت هایی برخوردارند. با این که سرعت این قطارها کمتر از سرعت هواپیماهای مسافربری است، اما ایستگاه های آنها معمولا در مرکز شهر واقع شده اند، حال آن که فرودگاه ها معمولا در فاصله ای بسیار دورتر از مرکز شهر هستند. همچنین برخلاف سفرهای هوایی، در ایستگاه های این گونه قطارها، خبری از بازرسی وسایل و مدارک نیست و به ندرت به خاطر شرایط نامطلوب جوی با تاخیر روبه رو می شوند. همین مزایای گسترده سبب شده تا پرواز بین برخی از شهرهای اروپایی نظیر پاریس ـ بروکسل، کلن ـ فرانکفورت و برخی شهرهای دیگر برچیده شود. دسترسی به اینترنت و خطوط تلفن در این قطارها سبب ایجاد جذابیت برای مسافرت با قطارهای سریع السیر نسبت به سایر روش های حمل و نقل شده است.یکی از انواع قطارهای سریع السیر که از فناوری پیچیده تری بهره می برد و به خاطر مزایای فراوانش، توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده، قطار مغناطیسی است.

 

 


● فناوری ساخت


فناوری استفاده شده در سامانه ریلی مغناطیسی (اعم از خود قطار و ریل مورد استفاده)، شباهت چندانی به حمل و نقل معمول و سنتی ریلی ندارد. در حال حاضر دو نوع فناوری متمایز برای ساخت این گونه قطارها مورد استفاده قرار می گیرد:

 


تعلیق الکترومغناطیسی Electromagnetic Suspension یا EMS به نوعی فناوری اطلاق می شود که در آن آهن رباهای الکتریکی موجود در بدنه قطار به شکل مغناطیسی جذب ریل (که معمولا فولادی است) می شود. با استفاده از سامانه های کنترل الکترونیکی که می توانند فاصله بین قطار و ریل را حفظ کنند، از تماس این دو با هم جلوگیری می شود. از آنجا که گاهی ممکن است کنترل میدان مغناطیسی با خطاهای کوچکی روبه رو شود، امکان لرزش در واگن ها وجود دارد. میدان مغناطیسی با توجه به بار قطار و ناهمواری های احتمالی ریل تغییر می کند تا این فاصله همچنان حفظ شود. لازم به ذکر است که در این فناوری دیگر نیازی به چرخ نیست.

 


از معایب این فناوری می توان به مشکلاتی که میدان مغناطیسی قوی آن برای مسافران ایجاد می کند، اشاره کرد. این میدان مغناطیسی قوی سبب آسیب رسانی به کارت های اعتباری مغناطیسی و همچنین ابزارهای ذخیره اطلاعات (نظیر هارددیسک) می شود، لذا برای محافظت از آنها باید از پوشش ضد مغناطیسی بهره گرفت. همچنین این میدان مغناطیسی اختلالاتی در دستگاه های مصنوعی ضربان ساز (قلب مصنوعی) ایجاد می کند.

 

 


در تعلیق الکترودینامیک Electrodynamic suspension یا EDS، از آهن رباهای اَبَررسانای الکتریکی یا آهن رباهای دائمی بسیار قوی استفاده می شود. میدان مغناطیسی تولید شده توسط این آهن رباها در سیم یا سایر رساناهای موجود در ریل، جریان الکتریکی القا می کنند و به این ترتیب نیروی دافعه ایجاد می شود. یکی از مزایای این روش این است که در آن میدان مغناطیسی ثابت بوده و برخلاف روش تعلیق الکترومغناطیسی، نیازی به کنترل مداوم و تغییر میدان مغناطیسی نیست. قطارهایی که از این فناوری استفاده می کنند در سرعت های پایین، نیاز به حرکت روی چرخ دارند که این خود از معایب این روش محسوب می شود؛ اما در هر صورت این روش، از تعلیق الکترومغناطیسی به صرفه تر است.


البته روش سومی نیز بتازگی طراحی شده که شاید در آینده ای نه چندان دور به کار گرفته شود. این روش تعلیق مغناطیسی ـ دینامیکی (magnetodynamic) یا MDS نام دارد. در این روش یک ردیف آهن ربای دائمی موجود در زیر قطار سبب تعلیق و فاصله گرفتن آن از ریل می شود.

 


انرژی مورد استفاده در قطارهای مغناطیسی، صرف شتاب بخشیدن به قطار می شود.


قطار مغناطیسی انرژی دریافتی را صرف بلند شدن از روی ریل و ثابت کردن حرکت می کند. بیشتر انرژی مصرفی این گونه قطارها، صرف غلبه بر مقاومت هوا می شود. البته می توان مقداری از انرژی مصرفی را با استفاده از فناوری نوینی که برای تولید انرژی از ترمز کردن وجود دارد، بازیابی کرد.قطارهای مغناطیسی جذابیت های فراوانی برای بسیاری از کشورها داشته است و بسیاری از آنها در حال بررسی امکان ایجاد سامانه ریلی مغناطیسی در کشور خود هستند. در این میان می توان به کشورهایی نظیر سوئیس، اندونزی، آلمان، ایالات متحده و پروتوریکو اشاره کرد.

 


با توجه به مزیت های فراوان این سیستم حمل و نقل شاید بهتر باشد کشور عزیزمان نیز قدم هایی در این راه بردارد.

 


● پرواز قطار بر فراز ریل های مغناطیسی

 


قطارهای مغناطیسی به نوعی از سامانه حمل و نقل ریلی اطلاق می شود که از ویژگی شناوری مغناطیسی (maglev یا magnetic Levitation) استفاده می کند. در این شیوه، قطار با استفاده از میدان مغناطیسی از ریل ویژه خود بلند شده و به جلو رانده می شود و به این صورت نیازی به تجهیزات قطارهای معمولی نظیر چرخ و محور نیست. قطارهای مغناطیسی سریع تر و هموارتر از قطارهای معمولی حرکت می کنند. یکی از باورهای نادرستی که در مورد قطارهای مغناطیسی وجود دارد این است که این قطارها روی تک ریل (منوریل) حرکت می کنند. در حالی که این گونه نیست و فقط برخی از قطارهای مغناطیسی روی تک ریل جابه جا می شوند.


اولین قطار مغناطیسی دنیا در سال ۱۹۸۴ در شهر بیرمنگام انگلستان راه اندازی شد. این قطار می توانست با سرعت ۴۲ کیلومتر در ساعت فاصله بین فرودگاه بیرمنگام تا ایستگاه قطار این شهر را طی کند. اما این سامانه در سال ۱۹۹۵ به خاطر پاره ای از مشکلات بسته شد. در گذشته در شهر ونکوور کانادا و نیز شهرهای برلین و هامبورگ آلمان نیز برای مدتی از این شکل حمل و نقل استفاده می شد، اما هر دو آنها بنا به دلایلی تعطیل شد.

 


در حال حاضر تنها دو سامانه حمل و نقل ریلی مغناطیسی برای استفاده عموم در دنیا در حال فعالیت است.


سال ۲۰۰۴، قطار مغناطیسی شانگهای آغاز به کار کرد و سال ۲۰۰۵ نیز سامانه قطار مغناطیسی در ژاپن تاسیس شد. جالب اینجاست که در سه ماه اول تاسیس سامانه قطار مغناطیسی در ژاپن، دو میلیون نفر از آن استفاده کردند. همچنین قرار است دو سامانه حمل و نقل مغناطیسی دیگر در چین و کره جنوبی راه اندازی شود.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 21 دی 1392برچسب:, | 22:47 | نویسنده : sajad |

 

 
 
خبرآنلاین: در این مقاله سعی می کنیم "تاپ ترین" هدایای دنیای علم و تکنولوژی را برای شما که قصد خرید هدیه کریسمس را دارید، معرفی کنیم:
 

1- درب بیومتریک سامسونگ/ Samsung biometric door

قیمت 351 دلار مجهز به جدیدترین تکنولوژی هویت بیومتریک و سیستم "های تک" برای باز و بسته شدن درب  که با اثر انگشت و پسورد کار می کند.


 


2- کمد مردانه فوق تکنولوژیکی /Ultima Tool Chest

کمد فوق العاده جالب مردانه به قیمت 5048 دلار (گران) با 15 کشوی تمام استیل برای قرار دادن هر آنچه دارید.

ابعاد کمد 1330 در 580 در 1760 میلیمتر بوده و یک تلویزیون 22 اینچ ال سی دی و فریزر برای خنک نگهداشتن مایعات و ... در کنار پخش کننده دی وی دی با سیستم با کیفیت استریو در این کمد جاسازی شده است.



 


3- کنسول گیم ویژه / DIY gamer

با کیت مخصوص DIY می توانید کنسول و گیم مورد نظر خود را طراحی و بسازید.

همچنین می توانید گیم ویدئویی ساخته و نرم افزار کمپانی را به آن اضافه کرده

و لز گیم های خود ساخته لذت ببرید. دسته و اینفرارد بی سیم نیز دارد.



 

4- تفنگ مخصوص شلیک / Metal Compass X1 Xappr Gun

این تفنگ زیبا برای گیم بازان روی گوشی هوشمند ساخته شده و هم با گوشی های آندرویدی و هم آی او اسی اپل کار می کند.

قیمت دستگاه 49 دلار است که با 20 گیم معروف دنیا سازگاری داشته و هر از چند گاهی خود را با بازی های جدید نیز به روز رسانی می کند.


 


5- سیستم موسیقی وای فای / SoundTouch 30 Wi-Fi music system

ساخت کمپانی bose به قیمت 971 دلار یک سیستم استریوی فوق العاده با کیفیت است

که موسیقی را به صورت بی سیم در اختیار شما قرار می دهد.

دسترسی مستقیم به سرویس موسیقی بین المللی شامل

Deezer  وiHeartRadio‌نیز از ویژگی های دیگر این سیستم موسیقی

به شمار می رود. اینفرارد، ورودی Aux ، درگاه یو اس بی و پورت اترنت نیز به ان متصل می شود.



 


6- سینمای خانگی از هارمن کاردون / Harman Kardon BDS 330 stereo home theater system

سیستم سینمای خانگی هارمن کاردون به قیمت 599 دلار که دیسک های بلو-ری پخش می کند.

اسپیکرهای فوق العاده با صدای شفاف دارد،ساب ووفر داشته و آمپلی فایر 60 وات داشته، موج اف ام را پشتیبانی کرده و تصاویر را با رزولوشن 1080 پیکسل نشان می دهد.



 


7- هدست و میکسر برای گیمرها / Plantronics RIG gaming headset and mixer

میکسر و هدست حرفه ای برای گیمرها به قیمت 129 دلار.

برای کسانی که حین بازی با گوشی های هوشمند و .....

نمی خواهند تماس ناموفق داشته باشند (miss call) و از طریق بلوتوث از ویژگی های آن بهره مند شوند.

هم با ویندوز و هم ککینتاش، ایکس باکس، پلی تستیشن و تبلت و گوشی های هوشمند کار می کند. 



 


8- پلی استیشن 4 / Sony Playstation 4

به قیمت 399 دلار یکی از پرفروش های امسال نزدیک کریسمس خواهد بود.

جدیدترین کنسول بازی سونی است که ویژگی های منحصربفردی دارد. 



 

9- ریموت کنترل لاجیتک / Logitech 2.4 inch Harmony Touch Universal Remote Control

یک ریموت کنترل یونیورسال که با اغلب دستگاهها کار کرده و 243 دلار قیمت دارد.


 


10- پروژکتور قوی /JVC DLA-X35 3D D-ILA Projector

یک ویدئو پروژکتور فوق العاده قوی که 1300 لومن داشته و 50000:1 شفافیت دارد.

فیلم های دو بعدی و سه بعدی را به خوبی نمایش می دهد.



 


11- داک جدید /Henge Docks

یک داک استیشن مفید که هر سایزی را پشتیبانی می کند و مک بوک را تبدیل به دسکتاپ می کند.

قیمت آن 55 دلار است.



 

12- هارد دو ترابایتی / Seagate STBV2000200 2TB Expansion USB 3.0 3.5 Inch Desktop Hard Drive

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:, | 22:53 | نویسنده : sajad |

کافه سینما: تقریباً ۳۰ سال پیش، درست یک سال پس از انتشار سیستم عامل مکینتاش اپل و آگهی تبلیغاتی مشهورش، «استیو جابز» مصاحبه‌ای با «دیوید شف» نویسنده و روزنامه‌نگار نیویورک تایمز انجام داد. مانند تمام سخنرانی‌های دیگر و مصاحبه‌های او، این مصاحبه نیز پر از نکته های عمیق و جالبی بود. به جز آن، پیش‌بینی‌های دقیق و درستی در این مصاحبه وجود داشت که شاید در آن زمان همه به عنوان نوعی خودخواهی و یا تبلیغات برای اپل آن‌را به حساب می‌آوردند.



«استیو جابز» در این گفتگو سعی کرد بینش و اعتقاداتش را نسبت به تکنولوژی و آینده دنیا ترسیم کند. اگرچه او تنها کسی نبود که که از آينده گفته، اما اولین کسی بود که از تغییرات قریب‌الوقوعی که در عصر ارتباطات رخ خواهد داد، سخن به میان آورد. نکته قابل توجه درست بودن این پیشگویی‌ها است. چیزی که امروز شاهد آن‌ها هستیم. او نه تنها آينده را درست پيش‌بيني كرد، بلكه خود نيز در معماري و شكل‌دهي آن نقشي اساسي داشت.

حالا ۱۰ نقل قول از «استیو جابز» را که در سال ۱۹۸۵ انجام داده بخوانید و ببینید که این ذهن بزرگ در زمانی که تکنولوژی تنها گام‌های اولیه پیشرفت را بر می‌داشت و دنیای کامپیوتر و اینترنت به هیچ عنوان چنین گستردگی نداشت، چگونه آینده را پیامبرگونه می‌دید.تصاوير طرح‌هاي گرافيكي و هنري است كه طرفداران او پس از مرگ برايش كشيده‌اند.

تأثیر عظيم كامپيوتر‌ها بر روی آینده

ما (در اپل) می‌دانیم که در حال انجام کاری عظیم هستیم. حالا در ابتدای انجام این کار هستیم و می‌دانیم که چطور باید به آن شکل دهیم. همه کسانی که این‌جا هستند چنین حسی دارند که ما آینده دنیا را تحت تأثیر قرار خواهیم داد.



فراگیر شدن کامپیوتر

ما فکر می‌کنیم که کامپیوتر، مهم‌ترین ابزار ساخته شده به دست بشر است و اعتقاد داریم که انسان‌ها اساساً استفاده کنندگان ابزارها هستند. اگر ما فقط بتوانیم کامپیوترهای فراوانی را در اختیار مردم بیشتری قرار دهیم، حتماً تغییرات کیفی زیادی در دنیا ایجاد خواهد شد. آن‌چه می‌خواهیم در «اپل» انجام دهیم، کاربردی کردن کامپیوترها و قرار دادن آن‌ها در اختیار میلیون‌ها نفر است. به طور ساده این کاری است که می‌خواهیم انجام دهیم.

 

ضرورت وجود کامپیوتر

در حال حاضر، دلیل اصلی خریدن کامپیوتر برای شما، انجام کار در خانه و یا استفاده از نرم افزار های آموزشی برای خودتان یا فرزندانتان است. اما این تغییر خواهد کرد. کامپیوتر به یکی از لوازم ضروری برای خانه‌هایتان تبدیل خواهد شد.


انفجار اینترنت

یکی از دلایلی که در آینده شما را مجبور به داشتن کامپیوتر در خانه‌هایتان خواهد کرد، اتصال به شبکه ارتباطی سراسری است. در حال حاضر در حال برداشت گام‌های اولیه برای توسعه چیزی هستیم که مانند تلفن، به یاد ماندنی و بزرگ خواهد بود.




لپ تاپ و نوت بوک

صبر کنید تا روزی را ببینید که «مکینتاش» بر روی چیزی به اندازه یک کتاب نصب شده و کارایی دارد.



موبایل و آی فون

پیشرفت، در ساخت محصولاتی خواهد بود که هر چه بیشتر قابل حمل و دارای قابلیت ارتباط با یکدیگر باشند که بتوان آن‌ها را به چاپگرهای لیزری، پایگاه‌های داده، تجهیزات ارتباطی و یا حتی تلفن و کامپیوترهای شخصی وصل کرد.


پيش‌بيني نياز‌هاي انسان توسط كامپيوتر 

تا به این‌جا ما موفق شده‌ایم از کامپیوترهاشان به عنوان یک خدمتکار خوب استفاده کنیم. از آن‌ها می‌خواهیم کارهایی مانند انتشار مطالب، نوشتن نامه و یا کارهایی از این قبیل انجام دهند که بسیار هم خوب از عهده آن‌ها بر می‌آیند. اما به زودی خدمات بسیار بهتری از این خدمتکاران خواهید دید. در آینده کامپیوترها مأمور و یا راهنمای شما خواهند شد؛ و این به این معنا است که آن‌ها نیازهای ما را شناسایی خواهند کرد و کاری را که می‌خواهیم برایمان انجام می‌دهند. ما می‌توانیم از کامپوترهامان بخواهیم که همه‌چیز را زیر نظر داشته باشند و وقتی اتفاق مشخصی اتفاق افتاد، به ما هشدارهای لازم را بدهند.



خرید و فروش الکترونیکی

چیزهای ساده مانند نظارت روزانه و ساعتی بر سهام‌ها، در آینده امکان پذیر خواهد بود. زمانی که قیمت سهام شما از میزان مشخص پایین‌تر بیاید، کامپیوتر به صورت خودکار به کارگزارتان در بورس اجازه فروش آن‌را خواهد داد و به اطلاع شما خواهد رساند.



آینده اپل      
                                                                                                                                                                   فکر می‌کنم ما این‌جا به جز ساخت کامپیوترها، وظیفه دیگری نیز در قبال جامعه داریم. «اپل» این شانس را داشته است که شرکتی با درامد زایی و سرمایه بالا در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ باشد. اما به هر حال یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها و به نظر من بزرگ‌ترین چالش ما در آینده، تبدیل شدن به شرکتی ۱۰ تا ۲۰میلیارد دلاری در ۵ تا ۱۰ سال آینده است. این چیزی است که به ان خواهیم رسید.


آینده استیو جابز

مطمئن نیستم بخواهم همیشه در ارتباط با اپل بماند. امیدوارم در تمام طول زندگی‌ام، بتوانم نخ‌های زندگی خود را با نخ‌های اپل، مانند یک پارچه زیبا در هم ببافم. شاید  چند سال در کنار ان‌ها نباشم، اما زود باز خواهم گشت؛ و این کاری است که می‌خواهم انجام دهم. اما نکته اساسی که باید درباره من همیشه در یاد داشته باشید  این است که «من هنوز یک شاگرد هستم.»

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 23 آذر 1392برچسب:, | 10:38 | نویسنده : sajad |

شما از چه طریقی به اینترنت دسترسی دارید؟ شاید لیست زیر شامل نوع ارتباط شما با اینترنت هم بشود:

• اتصال BroadBand: در منزل احتمالاً از DSL و ADSL استفاده می‌کنید و در محل کار از T1 یا T3.
• Wifi: احتمالاً این نوع اتصال را بیشتر در ایستگاه‌ها قطار با فرودگاه‌ها و رستوران‌ها دیده باشید. 
• Dialup: اگر از این روش استفاده می‌کنید شاید فکر کنید روش‌های دیگر را کمی گران هستند.

مشکل اتصال‌های BroadBand شاید این باشد که کمی گران است و شاید سرویس دهنده اینترنت به منطقه شما سرویس ندهد. ولی اگر راه حلی برای این مشکلات جود داشته باشد استفاده از آن سرویس بسیار بهینه و مناسب خواهد بود.

این سرویس می‌تواند مزیت‌های زیر را داشته باشد:

• سرعت بالای BroadBand را دارا باشد.
• بدون سیم باشد و مشکلات اتصال BroadBand‌ را نداشته باشد و ارزان‌تر نیز باشد.
• مشکل کم بودن نقاط اتصال در سرویس Wifi‌ را نداشته باشد.

اگر واقعاً آرزوی داشتن همچنین سرویسی را دارید بهتر است بدانید که همچین سرویس اینترنتی برای استفاده همگان وجود دارد (در حال حاضر در شهر تهران و چند شهرستان دیگر) و با نام (Worldwide (Interoperability for Microwave Access WiMAX شناخته می‌شود. این سرویس تحت استاندارد انجمن مهندسین برق آمریکا IEEE‌ نیز شناخته شده‌است و استاندارد 802.16 را داراست.

این سرویس در حکم تلفن‌های موبایل است. همان کاری که تلفن همراه با خطوط ثابت تلفن انجام داد را WiMAX با خطوط کابل‌کشی شده اینترنت انجام داده‌است. در ادامه به نحوه کارکرد و اتصال این سرویس می‌پردازیم.

WiMAX

شاید بتوان گفت که این سرویس مانند Wifi‌کار می‌کند ولی با سرعتی بیشتر، در مسافت‌های بیشتر و به تعداد بیشتری کاربر.

این سرویس می‌تواند به حومه شهرها که شرکت‌های مخابراتی در آنجا سرویس خطوط BroadBand  ارائه نمی‌دهند نیز کمک زیادی بکند.

WiMAX‌ از دو قسمت تشکیل می‌شود:

• یک فرستنده که به تنهایی می‌تواند 8هزار کیلومتر مربع مساحت معادل شعاعی به بزرگی 50 کیلومتر را پوشش دهد.

• و یک گیرنده که می‌تواند یک آنتن و گیرنده ساده باشد.

فرستنده WiMAX می‌تواند به تنهایی به یک خط پرسرعت اینترنت متصل شود و یا حتی توسط گیرنده‌ای به برج فرستنده دیگری متصل شود و اینترنت را از آن بگیرد.

دریافت از فرستنده به دو صورت انجام می‌شود. یا شما مستقیماً به آنتن گیرنده متصل می‌شوید و یا اینکه بدون آنتن گیرنده و به صورتی شبیه Wifi اطلاعات را با فرکانس کوتاه دریافت می‌کنید. در این صورت فرستنده از فرکانس 2 تا 11 گیگاهرتز استفاده می‌کند. در این صورت شعاع پوشش محدود به حدود شعاع 5 کیلومتری می‌شود. در غیر این صورت از فرکانس حدوداً 66 گیگاهرتز استفاده می‌شود.

همانطور که گفتیم WiMAX نیز شبیه Wifi با استفاده از امواج رادیویی اطلاعات را از نقطه‌ای به نقطه دیگر می‌فرستد و از انواع محدودیت‌های دسترسی برای کنترل دسترسی و جلوگیری از ورود هکر‌ها استفاده می‌کند.

در شرایط کاملاً مناسب Wifi می‌تواند به شما سرعتی معادل 54 مگابایت بر ثانیه را عرضه کند در حالی که WiMAX می‌تواند 70مگابایت بر ثانیه را نیز پشتیبانی کند.

در هر حال برتری این سرویس در سرعت آن نیست چون اگر از WiMAX‌ در یک مجتمع مسکونی یا اداری استفاده کنید سرعت بین کاربران تقسیم می‌شود و سرعتی معادل سرعت خطوط BroadBand را به شما می‌دهد. برتری این سرویس مسافت و دسترسی آن است


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, | 22:50 | نویسنده : sajad |

 

مفاهیم: آر اس اس (RSS) چیست؟


آر.اس.اس (really simple syndication/rss) تشکیل ارتباط‌های بسیار ساده است.

آر.اس.اس فایلی با فرمت  xml است که آخرین عناوین سایت‌های خبری، وبلاگ‌ها وسایت‌هایی از این دست را شامل می‌شود.

با به روز شدن سایت، فایل آر.اس.اس به طور خودکار به روز می‌شود و به این ترتیب تازه‌ترین عناوین خبری، چکیده‌ای از هر گزارش یا خبر را می‌بینیم که در کنار آن پیوندی وجود دارد.

مزایای آر.اس.اس 
با rss می‌توان به راحتی و بدون نیاز به مشاهده روزانه سایت‌های مورد علاقه، از محتوا و به روز رسانی‌های آنها مطلع شد. وظیفه اصلی آر.اس.اس قابل دستیابی کردن اطلاعات و صرفه‌جویی است.

بسیاری از وبلاگ‌ها، مجلات و سایت‌های خبری از جمله: رویترز، نیورک تایمز، BBC و Cnn در کنار بسیاری از امکانات، محتویات تازه خود را به صورت آر.اس.اس عرضه می‌کنند.

مزیت دیگر
بدون مراجعه به سایت های مختلف می‌توانیم مطالب را به ترتیبی که خود مرتب کرده‌ایم ببینیم. سپس به‌طور انتخابی مطالبی را که می‌خواهیم کامل بخوانیم روی سایت اصلی ببینیم و بدون درگیر شدن در تمام مطالب جدید و قدیم سایت‌ها، برنامه‌خوان خبری آر.اس.اس مطالبی را که نخوانده‌ایم برایمان جدا کرده و ارایه می‌کند و لذا در وقت و هزینه در اینترنت صرفه جویی کرده‌ایم.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, | 22:47 | نویسنده : sajad |

 

آشنایی با نسل چهارم موبایل (۴G)


۴G چهارمین نسل شبکه‌ تلفن همراه است که در هر نقطه سرویس دهی موبایل امکان تبادل داده با سرعت‌های بالا را می‌دهد.

نسل چهارم ارتباطات موبایل که در سال‌های اخیر جایگزین نسل سوم آن شده است؛ مهیا کننده‌ سرعت و پهنای باند بسیار بالا برای دسترسی به اینترنت وانتقال دیتا در لپ‌تاپ‌های دارای مودم وایرلس USB ، گوشی‌های هوشمند و دیگر موبایل‌هاست.

دو فن‌آوری 4G عبارتند از:

- LTE:

نسل چهارم موبایل که در بازار با نام LTE یا Long Term Evolution شناخته می‌شود، از فن‌آوری‌های استاندارد GSM است و برای دسترسی به اینترنت پرسرعت قابل حمل استفاده می‌شود.

در دسامبر 2008 سازمان مشارکت نسل سوم موبایل (3GPP)، فن‌آوری LTE که نتیجه چهار سال کار بود را با استاندارد +HSPA ارائه کرد. اگرچه LTE تمامی گزینه‌های تکنولوژی 4G را پوشش نمی‌دهد ولی هر دو در بازار با یک اسم شناخته می‌شوند.

افزایش پهنای باند و سرعت انتقال از طریق تلفیق خطوط رادیویی و بهبود هسته شبکه، مزیت 4GLTE نسبت به نسل سوم محسوب می‌شود.

LTE نسبت به نسل‌های قبلی دامنه وسیع‌تری را پیش روی سازندگان اپلیکیشن‌های اسمارت‌فون و تجهیزات بی‌سیم قرارداده‌است.

شبکه LTE اولین بار در 14 دسامبر 2009 در اسلو و استکهلم و بعد از آن در مقیاس بزرگتر در سال 2010 در شمال آمریکا توسط شرکت ورزیون‌وایرلس (Verzion Wireless) راه‌اندازی شد.

دسترسی به شبکه LTE از طریق ایستگاه‌های موبایل صورت می‌گیرد. برای استفاده از LTE باید از گوشی موبایلی استفاده شود که از این فن‌آوری پشتیبانی می‌کند.

به صورت تئوری حداکثر سرعت دانلود و آپلود اطلاعات با استفاده از فن‌آوری LTE به ترتیب 100 و 50 مگابیت در ثانیه است. در حالی‌ که این سرعت دانلود و آپلود در نسل سوم، حدود 256 کیلو بیت در ثانیه است.

در مارس سال 2011، سازمان 3GPP نسل چهارم را ارتقا داد و LTE-Advanced را ارائه کرد. اولین بهره‌برداری از آن در اکتبر 2013 توسط شرکت مخابراتی روسی یوتا (Yota) صورت گرفت.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, | 22:44 | نویسنده : sajad |

 


پروکسی (Proxy Server) یک نوع سرور واسطه است که می‌تواند برای ثبت فعالیت کاربران در شبکه و یا مسدود کردن دسترسی به بعضی از سرویس‌ها و وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

p server

این نوع سرور بین برنامه‌های کاربردی (مثل یک مرورگر وب) و سرور اصلی می‌نشیند و وظایف خود را از این طریق انجام می‌دهد.

در واقع پروکسی سرور برنامه واسطه‌ای بین کاربر داخلی شبکه و اینترنت است و قابلیت‌های فراوانی در راستای حفظ امنیت، نظارت مدیریتی، کنترل کاربران و سرویس‌های ذخیره‌سازی دارد. به عبارت فنی‌تر پراکسی سرور درخواست کلاینت (Client) را به را بررسی و پردازش‌می‌کند و در صورت عدم مغایرت با سیاست‌های حاکم بر شبکه به آن‌ اجازهٔ عبور از فایروال  را می‌دهد و سپس جواب آن را هم از اینترنت دریافت و برای کلاینت ارسال می‌کند.

سرور پروکسی دو هدف عمده دارد:

1- بهبود عملکرد: به این ترتیب که نتیجه تمامی درخواست‌ها را برای مدت مشخصی حفظ می‌کند و اگر دو کاربر با فاصله زمانی مشخصی یک درخواست یکسان داشته باشند، به ازای درخواست دوم، دیگر فرمان را به سرور اصلی نمی‌فرستد. بلکه مستقیماً در اختیار کاربر قرار می‌دهد و این باعث کاهش زمان پاسخ می‌شود.

2- فیلتر کردن درخواست‌ها: در این حالت برای فیلتر کردن سرورها و سایت‌های مشخصی استفاده می‌شود. برای مثال محدود کردن دسترسی کارمندان یک مجموعه به بعضی سرویس‌ها و وب‌سایت‌های مشخص.


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 14 آذر 1392برچسب:, | 22:41 | نویسنده : sajad |

 

منچستر‌يونايتد بالاتر از بارسلونا و رئال مادريد در صدر فهرست پرطرفدار‌ترين تيم‌هاي جهان قرار گرفته است.


 

هواداران امروزه نقش زيادي در موفقيت تيم‌هاي خود دارند طوري که خيلي از باشگاه ها شماره 12 خود را به خاطر هواداران خود بايگاني کردند. تيم‌هاي اروپايي به لطف فوتبال حرفه‌اي در اين قاره توانستند در سال هاي اخير هواداران زيادي در سراسر جهان جذب کنند.

به گزارش ايسنا ، سايت teendigest در گزارشي 10 باشگاه پرطرفدار فوتبال جهان را اعلام کرد که در اين فهرست منچستر‌يونايتد بالاتر از بارسلونا و رئال مادريد در صدر فهرست پرطرفدار ترين تيم هاي جهان قرار دارند.

در زير با 10 باشگاه پرطرفدار جهان آشنا مي‌شويم البته يادآور مي‌شود تعداد هواداران تيم‌ها تخميني است و بر مبناي تعداد هواداران در شبکه‌هاي اجتماعي است.

1- منچستر‌يونايتد (354 ميليون هوادار)

منچستر‌يونايتد پرطرفدار ترين تيم جهان است. کسي که بيش از همه باعث شده است منچستر‌يونايتد به اين جايگاه دست يابد، سر آلکس فرگوسن است که در طول حضور خود در اين تيم توانست با افتخارات زياد خود اين تيم را به جايگاه بزرگي برساند. آنها موفق ترين تيم بريتانيايي‌ تاريخ هستند. تخمين زده مي‌شود منچستر يونايتد 354 ميليون هوادار داشته باشد.

2- بارسلونا (270 ميليون هوادار)

بارسلونا با ورزشگاه بزرگ خو در رده دوم پرطرفدار ترين تيم‌هاي فوتبال جهان است. قطعا حضور بازيکنان بزرگي در طول دهه اخير از جمله روماريو ، رونالدو، رونالدينيو ، ريوالدو و ليونل مسي مهم‌ترين عامل براي داشتن اين تعداد هوادار در سطح جهان است.

3- رئال‌مادريد (174 ميليون هوادار)

رئال مادريد برترين باشگاه قرن بيستم در رده سوم پرطرفدارترين تيم‌هاي جهان قرار دارد. رئال‌مادريد باشگاه ويژه اي است که افتخارات گسترده اي که در طول تاريخ کسب کرده است آنها را در بين باشگاه‌هاي ديگر متمايز کرده است.حضور ستارگاني مثل ديويد بکام ، رائول و کريستيانو رونالدو تاثير زيادي در اين موفقيت داشته است.

4- چلسي (135 ميليون هوادار)

چلسي لندن تيم پرهواداري است که در رده چهارم قرار گرفته است. چلسي در طول دهه گذشته به افتخارات ريز و درشت زيادي در فوتبال جهان دست يافته است که باعث شده است هواداران اين تيم چه در شرق آسيا و چه در نقاط ديگر حس بهتري نسبت به تيمشان داشته باشند. چلسي در شبکه هاي اجتماعي هواداران زيادي دارد و به نظر مي‌رسد 135 ميليون هوادار دارد.

5- آرسنال (113 ميليون هوادار)

آرسنال ديگر تيم لندني است که در رده پنجم قرار گرفته است. توپچي ها به اين مشهور هستند که هواداران پرشوري در سراسر جهان دارند. آنها هميشه حامي تيمشان بودند حتي اگر مدت ها به قهرماني نرسند. تخمين زده شده است آرسنال 113 ميليون هوادار دارد.

6- ميلان (99 ميليون هوادار)

ميلان در حالي با 99 ميليون هوادار در رده ششم قرار گرفته است که نسبت به اينتر رقيب ديرينه خود بيش از 50 ميليون هوادار دارد. اين تيم محبوب در ايتاليا در دهه 90 توانست با ستارگان بزرگ خوو هواداران زيادي را در سراسر جهان به خود جذب کنند. ميلان تاکنون 7 بار در ليگ قهرمانان اروپا موفق شده است به قهرماني برسد.

7- ليورپول (71 ميليون هوادار)

ليورپول بزرگ با هواداران تيفوسي خود در رده هفتم قرار گرفته است. تاريخ غني ميلان در دهه 70 باعث شده است ليورپول هواداران زيادي را در سراسر جهان به خود جذب کند. هنوز فوتبالدوستان شور و شوق ليورپولي‌ها را در فينال استامبول از ياد نبردند که بازي 3- صفر باخته برابر ميلان را به تساوي 3-3 تبديل کرد و در ضربات پنالتي به پيروزي رسيد. تخمين زده شده است ليورپول 71 ميليون هوادار در سراسر جهان دارد.

8- اينتر (49 ميليون هوادار)

اينتر يکي از تيم‌هاي شناخته شده در جهان است که در رده هشتم قرار گرفته است. اينتر تيمي پرافتخار است که 30 جام بزرگ کسب کرده است که 18 قهرماني آن در ليگ بوده است. تخمين زده شده است اينتر 49 ميليون هوادار داشته باشد.

9- بايرن‌مونيخ (24 ميليون هوادار)

بايرن‌مونيخ قهرمان آلمان و ليگ قهرمانان اروپا در رده نهم قرار گرفته است. هواداران فوتبال آلمان جزو متعصب ترين هواداران فوتبال در جهان هستند. آنها موفق ترين تيم در فوتبال آلمان هستند.

10- يوونتوس (20 ميليون هوادار)

يوونتوس با داشتن 20 ميليون هوادار در رده دهم فهرست پرهوادارترين تيم‌هاي فوتبال جهان قرار گرفته است . آنها باشگاهي پرافتخار در فوتبال اروپا هستند. بيانکونري در تاريخ 110 ساله خود افتخارات زيادي کسب کرده است که باعث شده است اين تيم به پرافتخارترين تيم ايتاليايي تبديل شود.

 


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 13 آذر 1392برچسب:, | 11:7 | نویسنده : sajad |

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

.: Weblog Themes By BlackSkin :.